שר המשפטים על מכתב האיום לשופטת ברון: "המתקפה על מערכת המשפט - מסוכנת"

החלה חקירה בעקבות מכתב שנשלח לבית שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון, ובו הכיתוב: "צפי לעונש". דוברות הרשות השופטת הגיבו לאיום: "המכתב הוא תוצאה ישירה של הסתה נמשכת ושלוחת רסן נגד הרשות השופטת ושופטיה", שר המשפטים: "השופטים ימשיכו לבצע את עבודתם ללא מורא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/20 10:18 כב בסיון התשפ

שר המשפטים על מכתב האיום לשופטת ברון: "המתקפה על מערכת המשפט - מסוכנת"
שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

שר המשפטים, ח"כ אבי ניסנקורן, מגיב על מכתב איום נשלח לשופטת בית המשפט העליון ענת ברון: "המתקפה המתמשכת על מערכת המשפט מסוכנת - ומסכנת את חוסנה של מדינת ישראל. יש שופטים בירושלים והם ימשיכו לבצע את עבודתם ללא מורא".

שר המשפטים אבי ניסנקורן

שר המשפטים אבי ניסנקורן צילום: פלאש 90

נזכיר, המכתב הגיע אל ביתה שבל אביב ונשא את הכיתוב "צפי לעונש". בעקבות שליחת המכתב משמר בתי המשפט הגיש בעניין תלונה רשמית למשטרה, שפתחה בחקירה. בתלונה נכתב כי "זהו מכתב איום מפורש", ברון משמשת בתפקידה בעליון כבר חמש שנים, ובשל כך היא מקבלת רמת אבטחה מוגברת בשל רמת המסוכנות.

דוברות הרשות השופטת הגיבה בחריפות למקרה: "מכתב האיום שנשלח אל שופטת בית המשפט העליון ענת ברון, על תוכנו השפל, הוא תוצאה ישירה של הסתה נמשכת ושלוחת רסן נגד הרשות השופטת ושופטיה. ניסיונות להלך אימים על שופטי ישראל לא ירתיעו אותם והם ימשיכו לבצע את מלאכתם ללא מורא".

ראש לשכת עורכי הדין, עו״ד אבי חימי גינה גם הוא: "השופטים ואנשי מערכת אכיפת החוק עושים עבודת קודש בשמירה על הדמוקרטיה וכל ניסיון להלך עליהם אימים הוא חציית קו אדום נוסף. עלינו לפעול במהרה ולשים קץ לתופעה בזויה זו, ואני קורא למשטרת ישראל לפעול בנחישות לאיתור שולחי המכתב".

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ גינה גם הוא את המקרה: "יש שופטים בירושלים ואסור שתהיה עליהם השפעה חיצונית כלשהי, ובוודאי לא איומים שאותם חייבים לגדוע באיבם. עלינו לעשות הכל כדי שאיש, לא איש פרטי ולא פוליטיקאי, יהלך אימים על שופטים. כשיש איומים על שופטים ואיומים על עיתונאים הדקמוקרטיה הישראלית רועדת. קו מחבר בין המקרים, ושניהם כתוצאה מאוירה ציבורית שעלינו, נבחרי הציבור, מוטל לשנות".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן