ימינה ומועצת יש"ע על תכנית המאה: "לא יודעים האם זה ריבונות או פלסטין"

בעוד חודש החלת הריבונות אמורה לצאת לפועל, ובימינה וביש"ע חוששים ממימוש כלל תכנית המאה. בנט: "הקמת מדינה טרור פלסטינית בלב ישראל היא אסון קיומי". אלחייני: "אומר לא תודה לתכנית טראמפ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/20 14:45 ט בסיון התשפ

ימינה ומועצת יש"ע על תכנית המאה: "לא יודעים האם זה ריבונות או פלסטין"
צילום: ללא

סיעת ימינה קיימה אחר הצהריים ישיבת סיעה יחד עם ראשי מועצת יש"ע. על הפרק נושא החלת הריבונות, שהליכוד התחייב כי יחלו לפעול בנושא בעוד חודש. בימינה וביש"ע חוששים כי כל צדדי עסקת המאה של טראמפ יתממשו, שזה אומר הקמת מדינה פלסטינית. הצדדים ידונו כיצד ימנעו את המהלך כהתנגדות מצד הימין. 

בסיום הפגישה הוציאו ימינה ומועצת יש"ע הודעה משותפת, בה נאמר: החלת ריבונות ישראלית על שטחי ארץ ישראל היא מעשה היסטורי. אך הקמת מדינת טרור פלסטינית בלב ארצנו היא אסון קיומי.

יו"ר הסיעה נפתלי בנט פתח בביקורת כנגד התנהלות הממשלה בימי הקורונה: "אנחנו עדים להתפרצויות קורונה ברחבי הארץ, שכאילו מפתיעות אותנו. אך ההפתעה נובעת רק מכך שמשרד הבריאות כמעט ולא מקיים בדיקות  PCR ובדיקות סרולוגיות. הממשלה בוחרת להיות עיוורת, ואז מתוך אותו עיוורון, להכות בפטיש על כלכלת ישראל עם עוד ועוד סגרים והחמרות".
עוד אמר: "עסקים שנאלצו להסגר בגלל הקורונה, רק מתחילים להתאושש כעת. אם מדינת ישראל תאלץ להכנס שוב לסגר זו עלולה להיות מכת מוות לעסקים רבים שהם מנוע הצמיחה המרכזי של המשק. הגיע הזמן לעבור ממדיניות פטיש למדיניות פינצטה. לבודד רק את הנשאים ולא לסגור שוב את ישראל. אני קורא לממשלת ישראל ולשר הבריאות להקים כבר היום מערך חירום לבדיקות, חיקורים ובידודים, כך שלא נצטרך לסגור שוב את ישראל".

ישיבת הסיעה של ימינה עם מועצת יש"ע

ישיבת הסיעה של ימינה עם מועצת יש"עצילום: מועצת יש"ע

לבסוף פנה בנט לנושא הבוער והוא החלת הריבונות, הוא פתח בדברי ברכה לנשיא דונלד טראמפ. "הנשיא טראמפ הוכיח כידידו הענק של מדינת ישראל, במעשיו, כולל הכרת ירושלים ושל עלית גולן. אנו מודים מאוד על כך". אך מיהר לסייג וביקר את החלק בתכנית המאה הכולל הקמת מדינה פלסטינית.

"קביעת ריבונות ישראלית על חלקים מארץ ישראל היא מעשה היסטורי. עם זאת, הקמת מדינה טרור פלסטינית בלב ישראל היא אסון קיומי. איננו יודעים עדיין את פרטי התכנית או המפה - האם זה ריבונות או פלסטין. אנו עובדים כדי להשפיע על זה, ולהביא להחלת ריבונות ישראלית טובה, כזו שאנו יכולים לתמוך בה מכל הלב. לאחר סיום המפה והתכנית נקבל את החלטתנו" סיכם בנט.

יו''ר מועצת יש''ע דויד אלחייני דיבר אחרי בנט ואמר: "אני מודה מאוד לחברי הכנסת נפתלי בנט ואיילת שקד, שקיבלו אותנו הנה להגיע לישיבת הסיעה לדבר על מתווה טראמפ ועל מהלך הריבונות. אנחנו נמצאים בנקודת זמן חשובה מאוד לא רק להתיישבות אלא לכל מדינת ישראל. אני, כראש מועצה שיש לו הרבה מה להפסיד, אומר לא תודה לתכנית טראמפ ולמדינה פלסטינית וכן לריבונות. יש לנו אחריות ציבורית לא רק ברמה שלנו, אלא על כל מדינת ישראל. לכן באנו לכאן, להציג את הסיכונים ולומר - לא ניתן להקים מדינת טרור בלב מדינת ישראל"..

יו"ר מועצת יש"ע אלחייני בישיבת הסיעה

יו"ר מועצת יש"ע אלחייני בישיבת הסיעהצילום: מועצת יש"ע