אחיה של חני ליפשיץ: "שכולם ידעו את פרצופם האמתי של אנשי השקר"

לאחר שהודיעה כי לא תדליק משואה, בשל הוראת הרבנים של חב"ד, יחיאל פליישמן יוצא בפוסט חריף נגד הרבנים: "שנים של פעילות, תרומה, עשייה מפוארת, נמחקו מבחינתם ברגע כי העזה לשתף פעולה עם טקס ציוני". בהמשך מחק את הפוסט, אחרי שספג מתקפות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/20 15:22 כט בניסן התשפ

אחיה של חני ליפשיץ: "שכולם ידעו את פרצופם האמתי של אנשי השקר"
"התנהלות גנסטרית של איומים וגסות רוח". פליישמן על רבני חב"ד, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

חני ליפשיץ, נציגת חב"ד שהייתה אמורה להשיא השנה משואה לציון 72 שנות עצמאות למדינת ישראל, הודיעה למרכז ההסברה במשרד התרבות והספורט כי נבצר ממנה מלהשיא משואה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי. הסיבה בגינה ליפשיץ בחרה לוותר על הכבוד היא הוראה מטעם רבני חב"ד שאסרו עליה להשתתף בטקס. ההחלטה של הרבנים הביאה לביקורת ציבורית רבה, אך מעל כולם בלטה הביקורת של אחיה של ליפשיץ, יחיאל פליישמן.

בעמוד הפייבוק שלו פרסם פוסט זועם על רבני חסידות חב"ד, שלפיו חשפה את פניה האמתיות חסידות אנטי ציונית שמתנהלת בבריונות: "אולי זה דווקא טוב שהיום הזה הגיע, שהאמת יוצאת אל האור, טוב שכולם ידעו את פרצופם האמתי של אנשי הצביעות והשקר". עוד הוסיף: "חבורת מנותקים הממנים אחד את השני לתפקידים עתירי תקציבים ולא קשובים לצורכי הציבור. במקום זאת, כל עיסוקם בשבועיים האחרונים היה התעללות חסרת רחמים, לחצים ואיומים לפיטוריה בגסות רוח ממפעל חייה של אחותי היקרה שמוסרת את נפשה ואת נפש משפחתה בשליחות לא פשוטה בנפאל".

"במה היא חטאה? בכך שהעזה להסכים לבדה להדליק משואה בלי לבקש רשות מרבני חב"ד, ששיתפה פעולה עם טקס ציוני שאינו לרוח התנועה ?! שנים של פעילות, תרומה, עשייה מפוארת, נמחקו מבחינתם ברגע כי העזה לשתף פעולה עם טקס ציוני. אז נכון , חב"ד היא תנועה אנטי ציונית למי שלא יידע. אבל כפי שלצערי יודע ונחשפתי לכמה דברים שלא זאת הסיבה היחידה. מה שהביא אותם להתנהלות גנסטרית של איומים וגסות רוח שעליהם אין מחילה". את הפוסט חתם במילים: "מתבייש בכם רבני חב"ד. אוהב אותך וגאה בך חני".

הפוסט שנמחק

הפוסט שנמחקצילום: צילום מסך

מספר שעות לאחר שהעלה את הפוסט, הודיע פליישמן כי מחק אותו, לאחר שספג מתקפות רבות: "לפני מספר שנים גזרתי על עצמי שתיקה בפייסבוק ובענף התקשורת והסתבר היום שנכון אז נהגתי", כתב פליישמן. "לפני כשעתיים העלתי כאדם פרטי ועל דעתי בלבד פוסט תמיכה באחותי היקרה שעברה שבועות קשים שעליהם הרחבתי בפוסט קודם. וראו איזה פלא, אש הצלפים הכבדה עברה ישירות אלי, ועברתי שעות לא פשוטות של איומים קשים וגידופים, מה שהוכיח שצדקתי.אך איני יכול עוד. חבל שככה אבל כנראה שלא נצליח להגיע לתיקון כולם. מודה למי שתמך ומאחל כל טוב ובריאות למאיימים והמגדפים. רוצה לחזור לאנונימיות שלי. תודה".