היום: הסגר צפוי להתרחב לישובים נוספים

השרים צפויים להטיל היום הגבלות תנועה רציניות על 8 יישובים ו-15 שכונות בירושלים בהם שיעור נדבקים גבוה. ההסגר יהיה פחות הדוק מזה שבבני ברק, אך מרחב הקנייה יצומצם. בנט אישר תגבור של 700 חיילים נוספים שיסייעו באכיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/20 07:42 יב בניסן התשפ

היום: הסגר צפוי להתרחב לישובים נוספים
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הממשלה התכנסה הלילה (בין א ל-ב') לדיון טלפוני שבו הוצגו הצעדים הדרמטיים אותם קיבלו בוועדת השרים. בוועדה החליטו השרים להכריז על שמונה ערים ו-15 שכונות בירושלים כ"אזור מוגבל" למשך שבעה ימים. הסגר יהיה פחות הדוק מזה שהוטל על בני ברק, אך ראשי הרשויות לא מחכים וכבר החלו לפרסם את ההודעות לתושביהם. ההחלטה טרם נכנסה לתוקף, ובשעות הצהריים צפויה ועדת השרים להתכנס ולאשר את הצעדים החדשים. 

היישובים שצפויים להיכנס לרשימה החדשה הם אלעד, מודיעין עילית, אשקלון, בית שמש, טבריה, בית"ר עילית, אור יהודה, מגדל העמק והשכונות הר נוף, בית וגן, גבעת מרדכי, רמות, רמת שלמה, סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זכרון משה, מקור ברוך, גבעת שאול, וקריית משה בירושלים. כמו כן, הממשלה צפויה להאריך את הסגר על בני ברק בארבעה ימים נוספים.

ההסגר על היישובים ברשימה החדשה צפוי להיות "נושם", שלא כמו זה שהוטל על בני ברק. עדיין תותר כניסה ויציאה מהיישובים, אך הן תיאכפנה בקפדנות כמו שנעשה אתמול בירושלים - מחסומים יוצבו בכל הכניסות לעיר והנהגים יתושאלו באשר למטרת נסיעתם. נהגים שמטרת נסיעתם תהיה מנוגדות לצווים ולתקנות, יקבלו קנסות ויוחזרו לבתיהם. ‏

אתמול (א) אמר שר הפנים, אריה דרעי, כי בממשלה שוקלים לקיים סגר מלא בכל רחבי הארץ בערב ליל הסדר, כדי לוודא שאנשים לא יערכו נסיעות לבני משפחה בכדי לחגוג עמם את הסדר.

עוד אישרה הממשלה הלילה תיקון לחוק יסוד משק המדינה בהוראת שעה המאפשר להגדיל את מסגרות התקציב ל-90 מיליארד שקל ולממן את התכנית הכלכלית להתמודדות עם נגיף הקורונה. נוכח המשבר, נדרשת הממשלה להוציא סכומים ניכרים, הן לטובת התמודדות עם הנגיף והן לצורך סיוע למשק על מנת לאפשר לו לצלוח את המשבר. מאחר שחוק יסוד מגביל את האפשרות להוציא כספים הן לפי תקרת התקציב ההמשכי והן לפי מגבלת ההוצאה החודשית, נדרש התיקון לחוק ונקבע כי ניתן יהיה להגדיל את ההוצאה הממשלתית עד לאישור תקציב 2020. הסכום ישמש אך ורק לשם מימון ההתמודדות עם המשבר והצעדים שיש לבצע לצורך התמודדות עם המשבר.