הצהרת הנאמנות החדשה של גוש הימין לליכוד: אין תחליף לאדלשטיין

בליכוד מחתימים את גוש הימין על מסמך חדש הדורש מהם כי לא יתמכו במועמד אחר לבד מאדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת. במידה ויוחלף בידי כחול לבן יופסק המשא ומתן לממשלת אחדות "חציית קו אדום וחיסול האפשרות להקים ממשלת חירום רחבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/20 17:07 כו באדר התשפ

הצהרת הנאמנות החדשה של גוש הימין לליכוד: אין תחליף לאדלשטיין
הסכם חדש בגוש הימין, צילום: הותר לשימוש

הליכוד חושש נגד הרצון של כחול לבן להחליף את יולי אדלשטיין מתפקיד יושב ראש הכנסת. כעת דווח כי הליכוד המעוניין לשמור את התפקיד למפלגה החתים את גוש הימין שלא יתמכו במועמד אחר לבד ממועמד הליכוד. עוד הבטיחו כי במידה וכחול לבן וגוש השמאל וליברמן, יביאו רוב למועמד חדש, בליכוד מתחייבים כי המשא ומתן לממשלת אחדות יופסק באופן מיידי.

במסמך נכתב: "אנו רואים בניסיון להדחת יו"ר הכנסת המכהן, חציית קו אדום וחיסול האפשרות להקים ממשלת חירום רחבה. אם כחול לבן ינקטו בצעד הרסני זה, פירוש הדבר שהם החליטו לחסל מעשית את האפשרות לממשלת אחדות".  עוד הוסיפו: "במקרה והם יעבירו את החוקים הרודניים הללו נפעל בכל דרך להפיל במהירות את הממשלה האנטי דמוקרטית וחסרת האחריות הזו". 

צילום: דוברות הליכוד

לטענת הליכוד החוקים שבכחול לבן מקדמים נגד האפשרות כי בנימין נתניהו יעמוד בראשות הממשלה בשל כתבי האישום נגדו אינם דמוקרטים. בליכוד מאשימים את לפיד בניסיון למנוע מנתניהו להתמודד: "חוקי איראן אלה ימנעו מראש הממשלה נתניהו לכהן כראש הממשלה ולהתמודד בבחירות ישירות לראשות הממשלה, שלפיד מתכנן לקיים כבר בקדנציה הזאת בזמן המשבר. זה לא יאומן. בשום דמוקרטיה אין חוקים כאלה. צעדים אלה יביאו לזעם ציבורי עצום ולריסוק הדמוקרטיה הישראלית, דווקא בעת שאנו חייבים להתאחד למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל".

בכחול לבן מסרו תובה נגד האשמות נגדם: "הניסיון של הליכוד להציב אולטימטומים ולפגוע בדמוקרטיה מראה שנתניהו רוצה לגרור את ישראל לבחירות רביעיות גם בשיאו של משבר שמחייב את כולנו לפעול למען אזרחי ישראל בממשלה ובכנסת. מקום המדינה, יו"ר כנסת נבחר תמיד על ידי רוב חברי הכנסת - וכך יהיה גם הפעם".  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן