משרד הבריאות הורה לשלושת הח"כים שנחשפו לחולה הקורנה להיכנס לבידוד

השר צחי הנגבי ושני ח"כים נוספים באו אתמול במגע עם אזרח שאובחן כחולה בקורונה. על אף התוצאה החיובית של אותו אזרח, הנגבי ושני הח"כים לא מיהרו להיכנס על בידוד, עד שיצאה הוראה ממשרד הבריאות שכן להיכנס

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/20 23:13 כא באדר התשפ

משרד הבריאות הורה לשלושת הח"כים שנחשפו לחולה הקורנה להיכנס לבידוד
השר צחי הנגבי, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר צחי הנגבי ושני חברי כנסת נוספים, נחשפו אתמול (ב) לחולה בקורונה, והיה חשש שסיכנו את בריאות חברי הכנסת ובאי המשכן. על פי הדיווח של עמית סגל, אל הכנסת הגיע אתמול בצהריים מידע ועל פיו צחי הנגבי בא במגע עם אדם החשוד כחולה קורונה. בתחילה חשבו כי לא יכנסו לבידוד אך הוראה של משרד הבריאות שיצאה הערב הורתה להם שלהיכנס באופן מידי לבידוד.

דובר הכנסת מסר: "ממידע שהגיע בשעה האחרונה לקצין הכנסת ניצב יוסף גריף, שהו שלושת חברי הכנסת : רם בן ברק, אלון שוסטר וצחי הנגבי בשבוע שעבר במחיצתו של שי חג׳ג׳ ראש מועצת מרחבים אשר אובחן כחולה קורונה. בשיחה שקיים ניצב גריף עם אודי קליין - סגן ראש לממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, נמסר לו כי הנושא הובא לידיעתו של המשרד ועל כן כבר נוצר קשר עם חברי הכנסת אשר קיבלו הנחיה להיכנס לבידוד מידי".

עוד אתמול נאמר בדיווח כי קצין הכנסת הממונה על הבריאות במשכן ביקש אמש מהנגבי שלא להגיע להשבעת הכנסת ה-23, המתקיימת כיום במתכונת מצומצמת, אך הוא סירב לדרישה וביקר במשכן אחר הצהריים.

השר צחי הנגבי מסר אז בתגובה: "שר החקלאות צחי הנגבי וחברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר השתתפו ביום רביעי שעבר בכינוס חירום של ראשי המועצות האזוריות בכפר המכביה בנושא החקלאות בצל הקורונה. חברי הכנסת בן ברק ושוסטר התבקשו על ידי קצין הכנסת שלא להגיע להשבעתם היום, לאחר שנודע כי בכינוס זה השתתף גם בעלה של אישה שנדבקה בנגיף".

"10 דקות לפני תחילת טקס ההשבעה הודיע קצין הכנסת גם לשר הנגבי על הדבר. השר נשאר בחדרו, עלה להישבע במרחק ניכר מכל אדם אחר, ויצא מן הכנסת. במהלך הערב יודיע קצין הכנסת לחברי הכנסת מה העלתה בדיקת האדם שהשתתף בכינוס האמור".

מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ

מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ'צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר הנגבי שכבר היה נוכח בבנין ואושרה כניסתו ע״י הקצין בזמן הבדיקה, עודכן אף הוא במידע הנוסף שהתקבל ועל כן הובהר לו שרצוי שיעזוב את משכן הכנסת. 

יודגש כי קצין הכנסת עדכן בדברים את פרופסור סיגל סדצקי, הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, וביקש ממנה לקבל בהקדם האפשרי את תוצאות בדיקתו של האזרח - על מנת לשלול אפשרות של הדבקותם של חברי הכנסת. 

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' מסר: ״כמי שאמון על שלומם ובריאותם של כל באי הבית ועל המשך פעילותה הסדירה של הכנסת אבהיר שכל עוד לא תגענה התוצאות אשר יפריחו את אפשרות ההדבקות - לא תתאפשר כניסתם של חברי הכנסת למשכן". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן