נזקי הקורונה: לימודים בוטלו בשני בתי ספר ברחבי הארץ

ילדי שכבה ט' במקיף ברנר הונחו שלא להגיע ללימודים לאחר שאחד מחבריהם לשכבה אובחן כסובל מנגיף הקורונה. גם בקרית אונו בוטלו לימודים, שם סגנית מנהלת בית ספר אובחנה גם היא. מניין הנדבקים בישראל עולה ל -16. שר החינוך: "בתי הספר מקבלים הנחיות ברורות, אנחנו לא משאירים אף אחד לבד"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 04/03/20 07:53 ח באדר התשפ

נזקי הקורונה: לימודים בוטלו בשני בתי ספר ברחבי הארץ
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

דיווח של הדקות האחרונות מעלה כי נגיף הקורונה ממשיך להתפשט. על פי משרד הבריאות, מנהלת בית ספר יסודי בקרית אונו אובחנה כנשאית של הנגיף, מה שהביא לביטול הלימודים בבית ספר בו היא מלמדת עבור תלמידי כיתתה. בכך, מניין הנדבקים בישראל עולה ל- 16. 

באיגרת ששלח בית הספר להורי התלמידים נאמר: "ברצוני לעדכן אתכם כי היום נכנסה הסגנית לבידוד בבית חולים תל השומר עקב חשיפה לנגיף הקורונה לאחר ששהתה בפירט האדום באור יהודה.
חשוב לציין כי הסגנית  פעלה באחריות מלאה ועל פי הנחיות משרד הבריאות. מרגע היוודע הצורך בבידוד ביתי שהתה בביתה"

"לאחר בדיקה מול הגורמים האחראיים במשרד הבריאות. נכנסו תלמידי כתת החינוך שלה ה 1 ו- 8 אנשי צוות שהיו איתה במגע לבידוד ביתי . בתקופה שכזו חשוב להקפיד על העברת מסרים ברורים המבוססים על עובדות ולא על שמועות. לכם הורים יקרים תפקיד משמעותי בתיווך המציאות לילדים ובהעברת מסרים של הרגעה וביטחון וידיעה שיש על מי לסמוך. צוות ביה"ס כולו פועל ברגישות ובאחריות ומלווה על ידי גורמי הרשות ומשרד החינוך" נכתב באיגרת. 

עוד בטרם הדיווח על מנהלת הבית ספר, אמש פורסם כי שלושה חולי קורונה נוספים שיתגלו בישראל. מבין השלושה שנדבקו, שניים שהו בחנות הפיראט האדום, בעוד השלישי שב מאיטליה. אחד הנדבקים הוא ילד בכיתה ט' - בשכבה בה הוא ומד לא יתקיימו לימודים.

חולה נוספת, ה- 14 במספר, שהנה אף היא בחנות הפיראט האדום ונדבקה מהנמצאים במקום. ההידבקות התאפשרה מאחר והאישה שהתה מעל רבע שעה בחנות. החולה האחרון חזר בתאריך ה- 29.2.20 מארץ המגף והוא שוהה בבידוד ביתי. עוד נמסר מדוברות משרד הבריאות כי הפרטים אודות הבדיקה האפדימולוגית שעברו הנבדקים ימסרו עם השלמת החקירה.

נלחמים בווירוס הקורונה

נלחמים בווירוס הקורונהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, נדבק נוסף הוא תלמיד בכיתה ט'. משרד הבריאות עדכן אודות הידבקותו את צוות המורים בתיכון מקיף ברנר בו הוא לומד. התלמיד בא במגע עם תושב אירוס שחזר מאיטליה בשבוע שעבר. צוות בית הספר פנה פרטנית למשפחות התלמידים שעליהם להיכנס לבידוד והנחה אותם את ההוראות המדויקות. כך או כך, הלימודים בשכבה ט' במקיף ברנר לא יתקיימו היום, יתר השכבות לומדות כרגיל.

בתוך כך, במשרד הבריאות שוקלים להרחיב את מעגל הנבדקים בנגיף הקורונה. על פי דיווח  מאמש, במשרד הבריאות שוקלים לבדוק כל אדם החוזר מחו"ל וחש בסימפטומים מדויקים של המחלה. על פי המתכונת המוצעת, האדם יצור קשר עם מד"א, ואלו ישלחו לביתו צוות שיבדוק אותו וישלול חשש של הידבקות. 

שר החינוך רפי פרץ הגיב לסיטואציה לאחר הערכת מצב במשרד החינוך: ‫״כל ההוראות שנתנו עד עכשיו מנעו התפשטות גדולה יותר. בתי הספר והמנהלים מקבלים נהלים והוראות ברורות, אנחנו לא משאירים אף אחד לבד. הגב שהמשרד נותן למחוזות הוא חשוב, הנטל עליהם גדול ויש חשיבות לקשר ההדוק. כל מי שנמצא בבידוד מקבל ליווי של הצוותים שלנו. ‫ההחלטה על בידוד היא של משרד הבריאות  אנחנו ברמתנו נמשיך לבצע פעולות בהתאם לנהלי משרד הבריאות בתקווה שאותן פעולות ימנעו התפשטות רחבה יותר.״

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן