נתניהו בראיון לכיפה: "לא צריך אף אחד שישמור עליי מימין"

ראש הממשלה טוען שלא הופר שום הסכם עם עוצמה יהודית: "דיברו איתם על דברים שבלאו הכי הולכים לעשות", מסביר למה תוקף רק את ימינה: "כחול לבן לא דיברו עם ש"ס או אגודה", ומתחמק מהשאלה מי יהיה העריק הבא אל שורות הליכוד

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 01/03/20 14:17 ה באדר התשפ

נתניהו בראיון לכיפה: "לא צריך אף אחד שישמור עליי מימין"
בנימין נתניהו, צילום: כיפה

פחות מיממה לפני פתיחת הקלפיות, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסביר למה התכוון כשאמר 'שהציונות הדתית לא מבינה בפוליטיקה', אך לא מתנצל ולא רואה אפשרות של פרישה מהתפקיד, גם במחיר של בחירות רביעיות. 

עוצמה יהודית טוענים שהם לא פורשים בגלל שהפרת איתם ההסכמים. מה היו ההסכמים ומה הופר? 

"לא הפרתי שום הסכם, אבל אני חושב שזה ראוי מאוד שהם יפרשו משום שאחרת הם יזרקו 80 אלף קולות לפח. אנחנו כרגע כפסע בינינו לבין הניצחון. היו מגעים והם נועדו כדי להביא לכך שהם יפרשו, לדעתי הם צריכים לפרוש בכל מקרה". 

האם הבטחתם להם משהו? 

"לא, ברור שלא. אנחנו לא מפרים הבטחות. דיברו איתם על דברים שבלאו הכי הולכים לעשות כמו פינוי חאן אל אחמר והורדת אחוז החסימה, כי אנחנו רואים שאחוז החסימה משרת רק את השמאל שמתאחד ואצלנו לא עוברים את אחוז החסימה.

"אנחנו צריכים ממשלת ימין ולא ממשלה עם גנץ, שילך יחד עם ליברמן, פרץ-מרצ ואחמד טיבי. בגלל זה אני רוצה שכולם יצביעו לליכוד, כי אנחנו כפסע מהניצחון והקמת ממשלת ליכוד בהנהגתי. ואני אומר להצביע ליכוד כי הכרחי שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר. עוד מנדט פחות מנדט לימינה - זה לא יעלה ולא יוריד, אבל אם יהיה מצב של תיקו, הנשיא לא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה עלי, אלא על גנץ. אסור לבזבז את הקולות לא על ימינה ולא על בן גביר. ימינה יעברו את אחוז החסימה ויהיו חברים בממשלה שנקים בכל מקרה, אבל אם נהיה בתיקו, תסמכי עליי שנמצא את המנדט ה-61". 

עוצמה יהודית טענו שהתחייבתם בפניהם לפנות את חאן אל אחמר עוד שישה שבועות. תוכל להתחייב על זה? 

"אמרתי שאני הולך לפנות את חאן אל אחמר, כמו שאמרתי שאני הולך לבנות ב-E1. את זה אני אעשה ואת זה אני אעשה". 

בימים האחרונים הוראת לקדם את הבנייה בהר חומה ובגבעת המטוס והורית לחבר 12 ישובים מההתיישבות הצעירה. איפה היית עד עכשיו?

"איפה הייתי עד עכשיו? מנעתי במשך 11 שנים את הלחצים הגדולים ביותר שהוביל אובמה. מנעתי את הנסיגות כמו שבן גוריון אפילו לא הצליח. בן גוריון לא עומד בלחץ של הנשיא אַייזֶנהַאוּאֶר ויצא מסיני. אני מנעתי את הנסיגה מיהודה ושומרון שעמדתי בלחצים שאף ראש ממשלה לא עשה מעולם. מי עשה את זה? בנט או בן גביר? 

"אני שמרתי על ארץ ישראל כפי שאף אחד לא שמר והכפלתי את הבנייה והאוכלוסייה בתקופה הזו. עכשיו יש לי את הנשיא טראמפ, הבאתי את תכנית המאה עם הריבונות. 

"אם גנץ ייבחר הוא לא יחיל את הריבונות כי טיבי ימנע את זה ממנו. הוא יגיד לו 'אתה לא תחיל את הריבונות, כי אם תעשה את זה תהיה ראש האופוזיציה'. מי שדואג לארץ ישראל שיצביע לי. הכשרתי בהדרגה את ההכרה האמריקאית לכל הדברים הללו. קודם דאגתי שהנשיא טראמפ יצא מתכנית הגרעין - יצא. אחר כך ביקשתי הכרה בירושלים כבירת ישראל - הכיר. ביקשתי העברת השגרירות לירושלים - העביר. ביקשתי הכרה בריבונותנו ברמת הגולן - הכיר. לבסוף ביקשתי ממנו להכיר בחוקיות ההתנחלויות שלנו ביהודה ושומרון - גם בזה הוא הכיר. עכשיו נותר רק להשלים את מלאכת המיפוי של תוואי היישובים.
אני עשיתי את זה מתוך אמונה בשליחות גדולה. אתם רוצים שאמשיך לעשות את זה - תצביעו לי, אף אחד לא צריך לשמור עלי מימין, זה אני שצריך לשמור על אחרים שלא ינהלו משא ומתן עם גנץ בסתר. בגופי עצרתי את הנסיגות מארץ ישראל, בכל כשרוני, שאלוקים חנן אותי, אני עובד להחיל את הריבונות בחבלי המולדת. צריך לחזק אותי כדי לתת לי את המנדט הנוסף, כדי שהנשיא יטיל עלי את מלאכת הרכבת הממשלה, ולהמשיך לפעול למען ההתיישבות בארץ ישראל". 

רמזת שאם יהיה תיקו תדע להעביר מישהו נוסף משורות כחול לבן לליכוד. יש מישהו שכבר דיברת איתו? 

"תעבירי הלאה. גדי יברקן עבר מכחול לבן כי הוא הבין את מה שאמר בכר, היועץ של גנץ, בחדרי חדרים, שהוא מסוכן למדינת ישראל ואסור שיהיה ראש ממשלה. אותו הדבר אמרה ח"כ עומר ינקלביץ', שמקורבת מאוד לגנץ. כלומר אומרים את זה גם אנשים ללא עמדה ימנית, אבל לגבי העמדה של מדינת ישראל הם מאוד ברורים". 

האם אתה באמת חושב שהציבור הציוני-דתי לא מבין בפוליטיקה? 

"זה ציבור עם לב ענק ואמונה גדולה. הוא עשה את מלאכת החלוצית וההתיישבות הגדולה בדורנו, ועל זה אני מאוד מעריך אותם, אבל דבר אחד ניתן להגיד בוודאות - לזרוק לפח עשרות אלפי קולות של עוצמה יהודית שלא תעבור ולא תהיה בכנסת - זו בכייה לדורות". 

האם אתה פונה גם למצביעי ש"ס ויהדות התורה? 

"כן, אבל כשגנץ מדבר על מי הוא יביא, הוא תמיד פונה למינה. אנשי ניסנקורן לא דיברו עם ש"ס או אגודה, דיברו על ימינה. אני מבין את אנשי עוצמה, שאנשיה לא נכללו ברשימת ימינה, אבל תסכול זו לא מדיניות, לא כשיש סיכוי לממשלת ימין ולהוציא את המדינה מפלונטר של בחירות רביעיות".