מאחזים ביו"ש יחוברו לחשמל: "תיקון עוול היסטורי"

בהתיישבות מברכים על ההחלטה לחבר מאחזים ביהודה ושומרון למים וחשמל. ראש מועצת שומרון, דגן: "קורא לכל הגורמים להשלים את המהלך גם במקומות אחרים". ראש מועצת הר חברון, דמרי: "בשורה גדולה להתיישבות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/02/20 20:10 כח בשבט התשפ

מאחזים ביו"ש יחוברו לחשמל: "תיקון עוול היסטורי"
מאחז ביו"ש. ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהתיישבות ביהודה ושומרון מברכים על ההחלטה מהיום (א') לחבר מאחזים ביהודה ושומרון לחשמל, דבר שלא קרה עד כה, ובמאחזים, אותם מכנים ביו"ש "ההתיישבות הצעירה", היו תלויים בחסדי גנרטורים.
מוקדם יותר הורה ראש הממשלה נתניהו לחבר באופן מיידי 12 מאחזים הנחשבים "בעלי אופק הסדרה" לרשת החשמל. המאחזים הם: נופי נחמיה, חוות יאיר, 851, מעוז צבי ושחרית - בשומרון. פני קידם-מיצד ותקוע ד' - בגוש עציון. נגוהות מערב-מצפה לכיש, גבעת אביגיל ועשהאל - בהר חברון. ואש קודש ואחיה - בבנימין.

ראש מועצת יש"ע, דוד אלחייני, בירך על הצעד ואמר כי "אנחנו מברכים את ראש הממשלה על כך שהנחה את רשויות התכנון להסדיר את החשמל ליישובים אלו שבמשך שנים סבלו מבעיות חשמל. מדובר בהנחייה חשובה לטובת היישובים הצעירים אשר סובלים במשך שנים מבעיות חשמל וכעת יתאפשר להם לקבל חשמל כמו כל אזרח אחר במדינה. זהו עוד צעד חשוב שעושה ראש הממשלה למען הסדרת ההתיישבות. 
אנו במועצת יש''ע נמשיך לפעול לקידום התשתיות במטרה להביא מיליון תושבים ליהודה, שומרון ובקעת הירדן".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר כי "זהו תיקון עוול היסטורי. ישנם בישובים הצעירים יותר מ-10,000 אזרחים שעד לרגע זה לא היו מחוברים למים וחשמל בצורה מסודרת, אפילו לא מסיבות הומניטריות. אני קורא לכל הגורמים להשלים את המהלך גם במקומות אחרים, ובראשם בחוות גלעד, אשר הוחלט שתוסדר אולם טרם חוברה למים וחשמל". 

דגן הודה לנציגי הציבור: "אני רוצה להודות לראש הממשלה מר בנימין נתניהו,  למנכל משרד רוה"מ רונן פרץ וסגנו ליאור פרבר. שר הבטחון נפתלי בנט, רמ"ט השר איתי ועוזר השר לענייניהתיישבות אבי רואה.
תודה מיוחדת לקובי אלירז עוזר השר היוצא להתיישבות ולרב אלי בן דהן סגן שר הבטחון היוצא ולראש המנהל האזרחי תא"ל רסאן עליאן על פעילות אינטנסיבית למען מטרה זו ופעלו בשותפות מלאה במקצועיות ובשקט למען השגת מטרה זו".

יוסי דגן

יוסי דגןצילום: גור דותן

גם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ בירך על ההחלטה ואמר: "מדובר בצעד הומניטרי בסיסי שהתעכב עד היום. בשטח יש דרישות בסיסיות כאלה הנוגעות לקיום אורח חיים מינימלי, וראוי שהממשלה והעומד בראשה יפעלו להמשיך להסדיר את הקשיים הללו. כעת הם יוכלו לקבל חשמל בצורה מסודרת בדרך להתפתחות והסדרה בשאר התחומים. ההתיישבות מוקירה את המסירות שלהם".

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, אמר בתגובה להחלטת ראש הממשלה בחיבור לחשמל של מספר ישובים ביו"ש: "חיבור מאות המשפחות לחשמל היא בשורה משמחת מאוד עבורנו! לאחר עבודה מאומצת,  סיורים בשטח ופגישות רבות  שקיימנו. אנו מברכים הערב על בשורת החשמל שהיא גם צעד ראשון לקראת הכשרת היישובים.
לאחר שנים של שגרת הפסקות חשמל בימי החורף הקרים ובתקופת השרב יזכו מאות אזרחים לאספקת חשמל סדירה לבתים".

לדברי דמרי, "זוהי בשורה גדולה להתיישבות כולה ולהר חברון בפרט, הריבונות נבחנת במעשים ולא בדיבורים ואנו מודים לראש הממשלה על הצעד הראשון והחשוב.
אנו מודים לאבי רואה ולמ"מ מנכ"ל משרד רוה"מ שסייעו מאחורי הקלעים ואנו מקווים שאלו צעדים ראשונים לקראת הסדרת ישובים אלו".

ימשיך לקדנציה נוספת. דמרי

ימשיך לקדנציה נוספת. דמריצילום: באדיבות המצולם

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן