בגלל תיק הביטחון: בנט ניצח במערכה אבל הפסיד בקרב

לאחר שנאלץ לשלם את מחיר כיפוף הידיים מול נתניהו על משרד הביטחון, בנט נאלץ לגנוז את חלומו להפוך למנהיג המחנה הלאומי ולהסתפק בראשות המפלגה מגזרית

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 20/02/20 14:34 כה בשבט התשפ

בגלל תיק הביטחון: בנט ניצח במערכה אבל הפסיד בקרב
בנט עם הרמטכ"ל כוכבי. אלוף חדש בקרוב, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

יושב ראש ימינה, נפתלי בנט, שאף להגיע למשרד הביטחון מהרגע שהוא נכנס לזירה הפוליטית לפני שבע שנים, ויש שיגידו שעוד לפני. הוא התבטא באופן קבוע על נושאי ביטחון ואיגף את כל שרי הביטחון מימין, אך השאיפה הזו גרמה לו בשבוע האחרון להיכנע לראש הממשלה נתניהו, להרים ידיים במאבק שלו על הנהגת מחנה הימין, ולצמצם את ימינה למגזר שמתחיל בשומרון ונגמר בהר חברון. 

כזכור, לפני שנה בנט הציב לנתניהו אולטימטום - תיק הביטחון או פרישה מהממשלה, מהר מאוד ובדרישתו של הרב דרוקמן הוא התקפל מהאיום. מאז הספיק לא לעבור את אחוז החסימה, לפלרטט עם תיק האוצר ולחזור לחיק הציונות הדתית. במהלך הימים בהם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קיבל את המנדט להרכבת הממשלה, בנט איים על נתניהו שהוא מקיים עם כחול לבן מגיעים לכניסה לקואליציה. כדי למנוע את כניסתו לממשלת גנץ, נתניהו מינה את בנט לשר הביטחון, על אפו וחמתו של שר הקליטה והעלייה יואב גלנט. 

עם זאת, נתניהו לא סלח לבנט על כיפוף הידיים, והחל לגבות תשלום גבוה במיוחד על המינוי. בשבועות האחרונים הסביר ראש הממשלה מעל כל במה אפשרית כי בנט עמד לחתום עם גנץ ועתיד לעשות זאת גם לאחר הבחירות הקרובות. במטה ימינה ראו כי הבוחרים, שרובם ככולם רוצים לראות את נתניהו בראשות הממשלה, נרתעו מאיומי ראש הממשלה, ובסקרים החלה המפלגה לרדת אל מתחת ל-7 מנדטים. 

צילום: ללא

בימינה נבהלו ומיהרו למזער נזקים, במפלגה הובילו את הצהרת הנאמנות המחודשת של גוש הימין, אך לא עצרו בכך, ואף השיקו קמפיין חדש, בו תמונתו של בנט מתנוססת לצד תמונת נתניהו - העתק מוחלט לקמפיין המוצלח של ש"ס בבחירות אפריל - "ביבי צריך אריה חזק". 

המשמעות של הצהרת הנאמנות, רגע לפני הבחירות והקמפיין החדש, הוא צמצום קהל המצביעים של ימינה. בנט כנראה כבר מבין שהוא לא יקבל מעל שבעה מנדטים, והוא מרכז כעת את מרצו שהמפלגה לא תרד אל מתחת ל-5 מנדטים. הקמפיין מגביל את ימינה והופך אותה למגזרית ביותר, בדיוק כמו המפלגות החרדיות, וזאת למרות ניסיונו להגדיל את מאגר הבוחרים, והשאיפה של המפלגה להגיע לשלטון. עשרה ימים לפני הבחירות ניתן כבר להגיד, כי תמורת משרד הביטחון ושאיפותיו האישיות, בנט הפך את ימינה לסניף של הליכוד.

לפני שנה נפתלי בנט הקים מפלגת ימין חדשה וביקש להתחרות בליכוד ובנתניהו, כיום לימין החדש אין משמעות, מלבד העובדה שאין לבנט את מרכז המפלגה וגם לא את הרבנים על הראש. מצד שני, שר הביטחון עדיין חייב את תמיכתו של הרב דרוקמן ורבנים נוספים. בנט אמנם ניצח בקרב על התיק, אבל הפסיד את המלחמה כולה.