מיכאל בן ארי מגיב לעמית סגל: "קוריוז נחות. הפוסל במומו פוסל"

אחרי שהפרשן עמית סגל כתב כי עוצמה יהודית ממשיכה להתמודד רק כדי לקבל מימון מפלגות, הח"כ לשעבר מגיב בטור בלעדי בכיפה: "אנחנו המפלגה היחידה בימין שפועלת באופן עקבי, מתוך אידאולוגיה וערכים. מלבד הבחירות האחרונות, מעולם לא קיבלנו מימון מפלגות"

חדשות כיפה ד"ר מיכאל בן ארי 15/02/20 20:02 כ בשבט התשפ

מיכאל בן ארי מגיב לעמית סגל: "קוריוז נחות. הפוסל במומו פוסל"
מיכאל בן ארי, צילום: כיפה

עמית סגל הטיח בנו השבוע טיעון מגוחך להפליא: הסיבה שעוצמה יהודית רצה, היא כדי להרוויח את מימון המפלגות.

קראתי את זה ולא ידעתי אם לצחוק או לבכות; עד היכן אפשר לרדת כשמונעים מפוזיציה?
עמית, אתה צודק. אין ספק שכל העבודה שלנו במשך שנים היא רק בשביל יחידת מימון. הרי ברור לך שיש לנו כבר תכנית מוסדרת מה לעשות עם הכסף: ברוך מרזל יעבור מאדמות ישי שבחברון לווילה ברעננה, ובמקום לנסוע אליה בטרמפים (כהרגלו) - הוא יקנה BMW ספורט. אני אעזוב אחרי עשרות שנות העשייה בחינוך ובמחקר ואלך להיות ברוקר בבורסה.

ועכשיו ברצינות עמית.
כל הפוסל במומו פוסל. מסתבר שמי שהמניע שלו הוא רק כסף, יראה באחרים, כמובן מאליו, את מה שפסול בו ויטען שלאחרים אכפת רק הכסף.

אולי קשה לך להתמודד עם העובדה שאנחנו המפלגה היחידה בימין שפועלת באופן עקבי, מתוך אידאולוגיה וערכים?
אולי קשה לך להתמודד עם העובדה הפשוטה שאנחנו היחידים בימין שפינו וליבנו שווים? 

עמית סגל

עמית סגלצילום: Flash90

אם כבר מדברים על התמודדות למען כסף, כדאי שתעיף מבט לרשימת ימינה. שם יש מישהי בשם  שמתמודדת כמפלגה רביעית ברשימה, כשהמטרה היחידה (!) היא לקבל עוד כסף על חשבון משלם המיסים - יחידת מימון חודשית שתיכנס לקופת ימינה בעורמה, מתוך קופת המדינה. שהרי כל מפלגה זכאית ליחידת מימון נוספת מלבד הכסף שמקבל כל חבר כנסת נבחר.

ובינינו, בבחירות באפריל בשנה שעברה, המקום החמישי שלנו אויש על ידי עידית סילמן שפרצה לשם בגלל הפסילה שלי. יחידת המימון החודשית עברה אליהם, בזמן שאנחנו נכנסנו לחובות עבור זה. אני אישית הכנסתי לקופת הבחירות כ- 150,000 ש"ח, כסף שבזכותו סמוטריץ' ופרץ נעשו לח"כים ולשרים . כדאי לזכור שהיום הם מחזיקים שני תיקים בממשלה, רק בזכות העובדה שאנחנו נשכבנו תחת האלונקה, בזמן שבנט ושקד בגדו בהם, בגדו בציונות הדתית ובגדו בימין כולו.

והנה, עוד קצת עובדות: עוצמה יהודית מלבד בבחירות האחרונות, מעולם לא קיבלה מימון מפלגות. היא רצה עם אנשים חדורי אידאולוגיה, עם מתנדבים, עם תרומות, ובניגוד לבית היהודי- אצלנו אין חובות לספקים ולעובדים. אנחנו משלמים גם כשאנחנו צריכים לקחת הלוואה אישית בשביל זה. אנחנו משלמים גם כשיש לנו מינוס בבנק.

אם השיקול של עוצמה יהודית היה הכסף, היא לא הייתה רצה. הציעו לנו הרבה כסף ופינוקים אישיים כדי שנשתוק ולא נלחם על הערכים של כולנו.

הבעיה היא כנראה, שאחרי שהתברר לכל, שהמפלגה האידאולוגית היחידה שנשארה בימין היא עוצמה יהודית, נגמרו הטיעונים לאנשי ימינה והם עוברים להאשמות עלובות. 
גם בהיסטוריה, תמיד האשימו את היהודים שהדבר היחיד שמעניין אותם זה הכסף...

 ימינה סבב ב

ראשי ימינהצילום: יח"צ

עמית, אולי תאמר לציבור את האמת? אולי תגלה לציבור איך פעם אחר פעם משכנעים בנט ושקד את ראשי הישיבות בציונות הדתית לתמוך בהם? איך הם עוברים ישיבת הסדר אחרי ישיבת הסדר, מכניסים את כל הבחורים לתעמולה פוליטית ואוסרים עליהם לשאול שאלות? שם תמצא את הכסף. 
לא צריך לדבר בספקולציות, אפילו הרב דרוקמן בעצמו הצדיק את שערוריית המרמה ואת הפרת ההסכם החתום בטיעון הזה: אם לא נפר הסכמים - הכל ירד לטמיון. ברור שהוא מתכוון לתזרימי הכספים הקואליציוניים שהוא מצפה לקבל למכון הגיור שלו, לישיבות ההסדר ועוד.
כל הפוסל במומו פוסל.

ואם כבר מדברים על יחס לרבנים; ראשי ישיבות בציונות הדתית תומכים בבנט ובשקד, שלפני שנה, האחרונים גנבו את הציונות הדתית ואמרו שהם מקימים מפלגה בלי רבנים. בנט ושקד ירקו לרבנים בפרצוף, ואילו עכשיו, הרבנים נותנים לאילת שקד להעביר שיחות בישיבות, כשההבטחה ששקד שבה ומבטיחה היא שהם ידאגו לכסף לישיבות. אין בעיה לדאוג ללימוד התורה, זה אפילו חשוב, אבל כשזה בא יחד עם מסירת חלקי מולדת (שבנט ושקד בעד מאז ומעולם), כשזה בא עם פגיעה בלומדי תורה עם כיפה מסוג קצת שונה,כשזה בא עם חרמות ונידויים, כשזה בא עם פזילה ברורה לממשלת שמאל, כשזה בא עם אידאולוגיה שבירה, אז מתחילה הבעיה, אז מתחיל השבר הגדול ואז האמצעים,  הכסף,הופכים למטרה העיקרית ומאבדים את השאר.

כנראה, עמית, שכשאין אידאולוגיה יש כסף. אולי אפילו הרבה כסף. אצלנו אין הרבה כסף אבל יש אידאולוגיה יציבה ועוצמתית.

חבל עמית, שעיתונאי רציני כמוך נופל לקוריוז כל כך נחות. חבל.

ד"ר מיכאל בן ארי הוא ח"כ לשעבר ומראשי מפלגת עוצמה יהודית

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן