איתמר בן גביר כבר לא מפחד: "אני יותר דתי-ציוני מרוב חברי הכנסת של ימינה"

ראש רשימת עוצמה יהודית תוקף את ראשי ימינה: "הם שונאים את עוצמה יהודית", יוצא נגד נתניהו: "לא הייתי נכנס לרשימת הליכוד" ועונה לעמית סגל: "טיעון אומלל, הייתי מצפה ממנו לקצת יותר"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 14/02/20 12:13 יט בשבט התשפ

איתמר בן גביר כבר לא מפחד: "אני יותר דתי-ציוני מרוב חברי הכנסת של ימינה"
איתמר בן גביר באולפן כיפה, צילום: כיפה

לאחר שנשאר לבד בימין, יושב ראש רשימת עוצמה יהודית, איתמר בן גביר,מספר לחדשות כיפה על הכאב שחש בערב הגשת הרשימות\ מסביר מדוע מכל זאת החליט לרוץ וטוען ושהוא יותר דתי ציוני מחברי רשימת ימינה: "אני מביא ציבורים שאין להם מושג איך להביא אותם ואיך לדבר אליהם בכלל".  

האם תחושת הנקמה היא זו שמובילה אותך במערכת הבחירות הזו?

"ממש לא. זה לא שאני לא כואב ולא מאוכזב ממה שנעשה כלפי. לפעמים אני אומר לעצמי 'איזה כיף בתור עורך דין, מרוויח יותר כסף מחבר כנסת, נמצא בנקודת השפעה מאוד חזקה וברוך ה' עוזר לאנשים, למה אני צריך את זה?' ואז אני עונה לעצמי באתי לפוליטיקה כדי להיות שליח ציבור. וזה הסיפור - לא תחושת נקמה או שנאה, אלא אהבה. אהבת ישראל".

דיברת עם הרב רפי או מישהו מטעמו בכל התקופה האחרונה? 

"אני לא חושב שיש על מה לדבר, הרי זה לא רק שהוליכו אותנו שולל, אלא הוליכו שולל ציבור שלם. הכי אכזב אותי שהוא חזר מלשכת ראש הממשלה, והוא כבר ידע שהוא לא הולך איתנו. תסתכל לי בעיניים ותגיד לי את האמת, אבל מי שהוליך אותנו שולל יוליך גם את הציבור ואת הבוחרים שלו שולל. הסיפור הוא לא השקר וההונאה נגד איתמר בן גביר או עוצמה יהודית, אלא שקד כלפי ציבור ואיזושהי מנטליות של שקרים". 

מה היו התחושות אחרי שהבנת שהם לא יסכימו לחבור אליך? 

"באותם רגעים אני קצת הבנתי את החברים היותר מבוגרים בעוצמה יהודית כמו ד"ר מיכאל בן ארי וברוך מרזל ובנצי גופשטיין שבמשך שנים אמרו לי 'בפוליטיקה הדתית יש אליטיזם שהם בחיים לא יקבלו אותנו אליהם, הם שונאים אותנו'. ואני חייב לומר, כמי שהצטרף לחבורה אחרי הרב כהנא נרצח, שאני לא קיבלתי את הטענות שלהם. אמרתי להם שהם טועים, אבל באותו יום הבנתי שהם צודקים. יש משהו בפוליטיקה של הציונות הדתית שמבחינתם אהבת ישראל זה להיות שותפים של תמר זנדברג ומרב מיכאל ופלג הקיצוני של מימ"ד, אבל אנחנו? בחיים לא. אנחנו סוג ב'". 

אתה מרגיש ששונאים אותך?

"כן, אני מרגיש שיש שנאה ויש דמגוגיה זולה על חשבונינו. נפתלי בנט התקשר אלי בערב ראש השנה לאחר שנה טובה ואמרתי לו 'בליבי עליך'. הוא שאל אותי למה? עניתי לו 'אף פעם לא ישבת איתי ולא דיברת איתי'. והיום הוא הולך ממקום למקום ואומר דברים נלוזים שכל כך מרגיזים אותי ומכאיבים לי. אני מבין שזו פוליטיקה, אבל לא להכפיש ולמה לשקר? תגידו את האמת". 

בערב הגשת הרשימות, היה רגע שנפתלי יצא רגע מהחדר של הרב רפי וסיננתי לעברו 'למה?' הוא לא ענה. זו היתה תחושה מאוד קשה ועצובה". 

"אם הבן שלכם היה נוער גבעות, למי הוא היה עושה את הטלפון הראשון, לבן גביר או לנפתלי בנט?"

השר בנט יוצא נגד התמיכה שלך בנערי הגבעות. זה משהו שכל מי שרוצה להנהיג את המדינה צריך לצאת נגדו. 

"צה"ל זה צבא קדוש ואסור לשום ילד להרים יד על חיילי צה"ל וזה פשע מבחינתי לפגוע בהם, אבל צריך לזכור שיש חיילים, לא כולם, שמגיע לאותו ילד ומכסח לו את הצורה או ילדה, שקיבלתי סרטון, שחיילים משפריצים לה גז מדמיע לעיניים למרות שהיא לא מהווה שום סכנה, היא יושבת רכונה ומתעללים בה. אם אני לא אצא לטובת הילדים האלה מי יצא? אני אפקיר אותם? אני עורך דין, זה התפקיד שלי ואני אלחם למענם. וכל מי שאומר לעצמו 'הילד שלי הוא לא נער כזה, הוא נער גבעות',  ואם הבן שלו כן היה נוער גבעות, למי הוא היה עושה את הטלפון הראשון, לבן גביר או לנפתלי בנט?"

אתה הולך על הראש של בנט, אבל גם נתניהו לא הסכים להכניס אותך לרשימת הליכוד? 

"יש שוני בין בנט לנתניהו מכיוון שכל השנה האחרונה הוא חשב שצריך להכניס אותנו והמועד א' הוא אפילו שריין מקום בליכוד לטובת מועמד מהבית היהודי. אני לא הייתי נכנס לרשימת הליכוד כי אני לא ליכודניק". 

אתה בית יהודי? 

"אני חושב שאני יותר דתי-ציוני מרוב חברי הכנסת של ימינה, אבל אני מביא ערך מוסף. אני מביא ציבורים שאין להם מושג איך להביא אותם ואיך לדבר אליהם בכלל".  

צפו בראיון המלא: