סערת הרב טל: סיום התפקיד בתמורה להסכם סודיות

בעקבות הפרסומים על פרשה נוספת, בה היה מעורב לכאורה, הציעו אנשי הרב שמואל טל פשרה לסיום תפקידו, והתחלת טיפול, בתמורה לשמירה על סודיות ואי פרסום פרשות נוספות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/01/20 22:06 כו בטבת התשפ

סערת הרב טל: סיום התפקיד בתמורה להסכם סודיות
ראש ישיבת תורת החיים, הרב שמואל טל, צילום: ישיבת "תורת החיים"

נציגי הרב טל הציעו - פרישה תמורת שתיקה. לאחר הפרסום בשבוע שעבר על פרשה נוספת, בה היה מעורב, לכאורה, הרב שמואל טל, ראש מוסדות ישיבת 'תורת החיים', ומכתב הרבנים שהגיע בעקבות הפרסומים, בו קראו שורה של רבנים בכירים בציונות הדתית שלא ללמוד במוסדות 'תורת החיים', ולהתרחק מהרב טל, הערב (ה') נחשפת התפתחות נוספת בפרשה.

אמש פרסמנו: המועצה מפקיעה את האולפנה האזורית מידי 'תורת החיים'

בעקבות חשיפת הפרשה החדשה נפגשו נציגי הרב שמואל טל עם רב בכיר בציונות הדתית, במטרה להביא סוף לפרשה, במהלך הפגישה הציעו אנשי הרב טל מתווה לפרישתו מרצון של הרב טל.

בסעיפי המתווה נאמר כי הרב שמואל טל יפנה לפסיכולוג מוכר לקבלת טיפולים בתמורה להתחייבות מצד המתנגדים שלא לפרסם סיפורים נוספים על הרב: "המשפחות לא יפרסמו שום חומר מכל הידיעות שהגיעו אליהם על ראש הישיבה ו/או כל אחד מעובדיה.
בתמורה לכך מתחייב הרב טל: "ראש הישיבה יעזוב את ראשות הישיבה וילך לטיפול אצל ד"ר (שמו שמור במערכת) או מישהו בקנה מידה מתאים"

עוד נאמר במתווה כי ההנהלה תורה לקהילת מוסדות 'תורת החיים' שלא להחרים אף אחד מהמתנגדים לרב טל, ותתחייב שלא לעשות זאת עוד לעולם.

מתווה הפשרה בין הרב שמואל טל למשפחות הנפגעות

הסכם בין המשפחות שפרשו ו\או פוטרו מהישיבה  להלן "המשפחות", לבין ראש הישיבה וכל צוות הישיבה רבניה ושלוחיה להלן "הישיבה":

1. המשפחות לא יפרסמו שום חומר מכל הידיעות שהגיעו אליהם על ראש הישיבה ו\או כל אחד מעובדיה. 

2. ראש הישיבה יעזוב את ראשות הישיבה וילך לטיפול אצל ד"ר (שמו שמור במערכת) או מישהו בקנה מידה מתאים. 

3. ראש הישיבה שימלא את מקום ראש הישיבה הפורש יודיע לכל תלמידי הישיבה כי הישיבה לא מחרימה אף אדם ולא קוראת לנתק קשר עם שום אדם. לא מדריכה את תלמידיה לא לומר שלום לאנשים. לא להלבין פנים של שום אדם, בין אם הוא מהמשפחות ובין אם הוא ממקום אחר. 

4. הרב אהרן הראל, הרב בנימין עמוס והרב יעקב אריאל שליט"א יהיו ועדה שתעמוד בקשר עם הד"ר שיבחר, והם יחליטו האם ראש הישיבה קיבל את כל הטיפולים המתאימים ומתי ואם הוא יכול לחזור לישיבה.

תורת החיים: "ממציאים כל יום שקרים חדשים"

ממוסדות 'תורת החיים' נמסר: "גילויים חדשים שייחשפו בשבוע הבא יחשפו גם התפתחות "נוספת" ו"מסעירה" במהלכה יובהר קשר גם לרצח ארלוזורוב. מבקשי רעתנו אינם נחים וממציאים בכול יום שקרים חדשים. רק בימים האחרונים התנפץ שקר נוסף אל קרקע המציאות, עם חשיפת הטעיית הרבנים החמורה. אין לנו אלא לצטט את הגאון הרב נבנצל במכתבו השבוע: "הוצאת שם רע, ביזוי תלמיד חכם וחילול ה'".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן