בגלל ההדתה: גל אוחובסקי תוקף את ישי ריבו

העיתונאי גל אוחובסקי יוצא נגד הזמר ישי ריבו וההדתה שהוא גורם בשיריו:"בחור דתי שרוצה שהעולם כולו יהיה בית כנסת...אני לא מעוניין לשמוע תפילות ברדיו שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/19 12:20 יז בכסלו התשפ

בגלל ההדתה: גל אוחובסקי תוקף את ישי ריבו
צילום: Mendy Hechtman פלאש 90

העיתונאי גל אוחובסקי, המכהן גם כנשיא "איגי" - ארגון נוער גאה, תוקף את הזמר ישי ריבו, בטור שכתב במאקו הוא יוצא נגד תרבות המוזיקה האמונית לדבריו, נגד ריבו ובפרט כעת עם צאת השיר החדש שלו יחד עם נתן גושן "נחכה לך", שיר שזכה למילוני צפיות ומאות השמעות בתחנות הרדיו. 

"אני לא אוהב מוזיקה אמונית. זאת מוזיקה מקולקלת. אני לא מעוניין לשמוע תפילות ברדיו שלי; בשביל זה יש תחנות לאנשים מאמינים. אני לא רוצה שיסבירו לי, גם בשירים שמנעימים לי את הדרך, כמה כיף שיש אלוהים וכמה טוב יהיה לי אם אעשה כל מה שרבנים זקנים חושבים שהוא רוצה שאני אעשה. הגל הזה שהפך עכשיו למבול הוא עכור ומסוכן"


"אנשים דתיים תמיד רוצים להעביר אותך לצד שלהם, רוצים שתראה את האור. וברגע הזה בזמן, קצת בלי ששמנו לב, הם כובשים לנו את הרדיו" אומר אוחובסקי ומוסיף: "יש בהם משהו מיסיונרי. ניחוח של הטפה. זה לא תמים, לא סתם 'אהבת ישראל'"

אוחובסקי מפרט את הזמרים הדתיים שמושמעים עכשיו בתחנות הרדיו ומציין כי אחרים הוא עוד יכול להכיל כפי שהוא אומר, אך את ריבו לא מעוניין לשמוע: "אני אוהב את אביתר בנאי. אני לא חושב שהוא רוצה להחזיר אותי בתשובה. עמיר בניון הוא דתי, אבל לא רק, ושולי רנד הוא יוצר מתוחכם עם הבנה בחילוניות ששר עכשיו עם אמיר דדון על הפחד שב"בין קודש לחול אני חי, בין האמת שמשתוללת בי". ואפילו חנן בן ארי איכשהו עובר, כי הוא בכל זאת כתב את "תותים" ושואל "מה אתה רוצה ממני". אבל בסוף המסה הזאת מצטברת, ואז מגיע ישי ריבו, שהוא באמת מתוק, אבל גם בחור דתי שרוצה שהעולם כולו יהיה בית כנסת. זה כבר לא בהפוך על הפוך, זה לא שיר אחד ברפרטואר, זה הדבר עצמו"

ואם כבר הזכיר אוחובסקי את אביתר בנאי שאותו הוא דווקא כן אוהב נגלה לו על הסרטון והבחירה של אביתר בנאי בישי ריבו כזמר העשור שלו במוזיקה הישראלית, אז כנראה מעבר לביקוש הרב לשיריו בקרב הציבור הישראלי גם הזמרים הגדולים אותם אוחובסקי אוהב ומעריך בוחרים בריבו.