הכנסת התפזרה: הבחירות - ב-2.3

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעות החוק התפזרות הכנסת העשרים ושתיים והקדמת הבחירות. 94 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים. הבחירות - ב-2.3

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/19 07:17 יד בכסלו התשפ

הכנסת התפזרה: הבחירות - ב-2.3
הכנסת ה-22 מתפזרת, הלילה, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

התגעגעתם? הולכים לבחירות, בפעם השלישית בתוך שנה אחת. מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-22 ואת קיום הבחירות לכנסת באופן חריג ביום שני, 2 במרץ, ו' באדר. 94 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, ללא מתנגדים. בנוסף, אושר במליאה בקריאה שנייה ושלישית חוק הבחירות לכנסת ה-23 (הוראות מיוחדות), ברוב של 96 תומכים מול שבעה מתנגדים.

חברי הכנסת אישרו גם מספר הסתייגויות לחוק, בהן ההסתייגות של ח"כ עודד פורר שמסמיכה את שר העבודה והרווחה באישור ועדת הכספים לקבוע את שיעור השכר שישולם לעובד שאינו אזרח ישראל שמועסק ע"י יחיד ביום הבחירות.

הסתייגות נוספת שהתקבלה של ח"כ אחמד טיבי עוסקת בהסמכת ועדת הכספים או ועדה זמנית אחרת של הכנסת לדון בתיקון לחוק התכנון ובניה, תיקון שמכונה חוק קמניץ. כאמור, מדובר בסמכות דיון. כ"כ התקבלה הסתייגותו של סגן השר יצחק כהן בעניין הסמכת ועדת הכספים לדון בתקנות לחוק התכנון והבניה, תקנות מתוקף תיקון 101 לחוק.

ראש הממשלה נתניהו אמר לפני אישור הצעות החוק: "כחול לבן כפו עלינו בחירות חדשות, זה מיותר, וכדי למנוע שזה יחזור על עצמו - יש רק דבר אחד לעשות וזה לנצח בגדול". בתגובה מסרו בכחול לבן: "תשמור קצת שקרים גם לקמפיין"