איך מתחילים לעצב את הבית מחדש?

בשביל להתחיל בתהליך של עיצוב הבית חייבים לעשות סדר לפני הכל, כשלכל החפצים יש מקום משלהם ואין דברים מיותרים אפשר לעצב את הבית בטוב טעם, רוצים חידוש ועיצוב? הוציאו את המיותר וסדרו את המרחב הביתי

חדשות כיפה שרה טייץ 25/11/19 10:10 כז בחשון התשפ

איך מתחילים לעצב את הבית מחדש?
צילום: shutterstock

לפני מספר חודשים פנתה אלי אישה. כבר בשיחת הטלפון הראשונה היא שיתפה אותי שקשה לה מאוד עם הבית שלה, עם המראה שלו וחוסר הסדר. קבענו להיפגש אצלה, ואכן כשהגעתי אליה הביתה חשכו עיני- בית גדול וחדש אך עמוס לעייפה, כאשר חפצים ובגדים מושלכים בכל פינה. חוסר הסדר שלט בכל, והיה קשה לחשוב איך ניתן לעצב את הבית בתוך העומס הרב. 

באותה פגישה סיפרה לי האישה היקרה שהיא חשה בחייה עומס נפשי בתחומים רבים. היו לה קשיים משפחתיים וקושי עם מקום העבודה שלה.  "אני רוצה לסדר את הבית כדי להרגיש סדר בחיים, אני רוצה לחזור לבית בסוף היום ושהבית ירגיע אותי.."

אני עודדתי אותה שהחלום שלה עוד יתגשם, אך לפני הכל- יש להוציא מהבית את החפצים הרבים המיותרים שהכבידו עליה ולא אפשרו לעצב את הבית בצורה נכונה. ואכן במקביל לתהליך העיצוב, היא קיבלה על עצמה להוציא מהבית כל מה שאינו בשימוש, וכך לאט לאט התגלה בית מקסים ומאוורר.
 

צילום: shutterstock


סידור הבית והוצאת חפצים מיותרים זהו שלב מקדים לכל תהליך עיצוב. לעיתים קרובות אני נתקלת בבתים עמוסים לעייפה שאינם מאפשרים לחשוב על עיצוב הבית, שכן בלתי אפשרי למצוא מקומות אחסון לכל החפצים. אני רואה קשר ישיר בין הבית לבין יושביו- עומס החפצים והבגדים בבית יוצר עומס נפשי וכבדות אצל המתגוררים בו. 

כאשר אני מלווה משפחות בתהליך תכנון ועיצוב הבית, אני שואלת אותם- כמה מקום אחסון תצטרכו? ישנם כאלה שעונים- כמה שיותר. בעיני מדובר בטעות חמורה, שכן ברגע שיש לנו ארון "מיותר" בבית- הוא לעולם לא ישאר ריק, הוא תמיד יתמלא. ומן הסתם הוא יתמלא בדברים שאין לנו ממש צורך בהם... ואם נהיה כנים עם עצמנו, האמת היא שאנחנו זקוקים למעט מאוד.

ישנן שיטות רבות כיצד לאוורר את הבית מחפצים ואפשר למצוא ברחבי הרשת והספרות הדרכות מעשיות לכך. אני מציעה לכל אחד להוציא מה שמיותר, ולפנות מקום לשפע החדש...

לטורים קודמים

שרה טייץ - מעצבת פנים. לייעוץ ופניות למעצבת - sarakl1122@gmail.com

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן