הורים שכולים במחאה: "הכסף שלכם רצח את ילדינו"

עשרות הורים שכולים הפגינו נגד האיחוד האירופי, במחאה על הכספים שהוא מעביר, לטענתם, למימון הגנה משפטית על מחבלים וסייעניהם. מירב חג'אג', שביתה נרצחה: "צביעות האיחוד האירופי אינה יודעת גבול"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/11/19 13:22 כו בחשון התשפ

הורים שכולים במחאה: "הכסף שלכם רצח את ילדינו"
מירב חג'אג' בהפגנה, בצאתה מהחקירה, צילום: אם תרצו

משפחות שכולות ונפגעי פעולות איבה מפורום "בוחרים בחיים" הפגינו הבוקר (א') במחאה כנגד האיחוד האירופי, בעקבות פעולותיו נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל, וסיפוק הגנה משפטית למחבלים אשר רצחו את יקיריהם.
מפגן המחאה התקיים במשטרת מרחב דן בתל אביב, בעקבות חקירתה של מירב חג'אג', אמה של סגן שיר חג'אג' הי"ד, אשר נרצחה עם חבריה הקצינים  סגן יעל יקותיאל, סגן משנה ארז אורבך וסגן משנה שירה צור, בפיגוע בארמון הנציב במהלך ינואר 2017. מירב חג'אג' נחקרה לאחר שתלתה את תמונותיה של ביתה שנרצחה על קירות שגרירות האיחוד האירופי, כמחאה על פעולותיו.

לאחר הפיגוע קיבלה מערכת הביטחון החלטה להרוס את בית המחבל. עם ההודעה על כך, הודיע ארגון המוקד להגנת הפרט שיתייצב לצד משפחת המחבל, ויעתור לבג"ץ נגד הריסת הבית. בהמשך קיבלה המדינה החלטה לשלול תושבות למספר בני משפחה של המחבל, תושב ירושלים, וגם הפעם המוקד להגנת הפרט התייצב לצד משפחת המחבל.

כזכור, לפני מספר שבועות, התקיימה פעילות מחוץ לשגרירות האיחוד האירופי, כדי להצביע על אוזלת ידו של האיחוד אשר מספק הגנה משפטית למחבלים דרך מימון ארגוני דה לגיטימציה הפועלים בישראל, כמו האגודה לזכויות האזרח, עדאלה, המוקד להגנת הפרט ועוד. על פי הנתונים של "אם תרצו", בחמש השנים האחרונות העביר האיחוד האירופי למוקד להגנת הפרט מעל ל-2 ורבע מיליון ש"ח להגנה ישירה על מחבלים, ובנוסף סך הכל, בחמש השנים האחרונות, העביר האיחוד האירופי מעל ל-60 מיליון ₪ לארגוני תעמולה ומשפט נגד ישראל. כך אומרים ב"אם תרצו".

הפגנת ההורים השכולים

הפגנת ההורים השכוליםצילום: אם תרצו

במחאה נשאו המשפחות השכולות שלטים ותמונות לזכר יקיריהם אשר נרצחו וצעקו כי: "למשפחות שכולות יש זכויות אדם", "איחוד של צבועים" ו- "הכסף שלכם רצח את הילדים שלנו". בין המשפחות השכולות שנכחו היו בועז קוקיא, אביו של חייל צה"ל רון קוקיא הי"ד, ולדימיר לוברסקי, אביו של לוחם דובדבן רונן הי"ד, רפי לבנגרונד אביה של קים אשר נרצחה בפיגוע בברקן, דן לנדא חמיו של אלעד סלומון אשר נרצח בפיגוע בנווה צוף, הדס מזרחי אלמנתו של אל"מ ברוך מזרחי הי"ד אשר נרצח בערב ליל הסדר בפיגוע בקרית ארבע, שמעון גולובנציץ אביו של סגן דוד ז"ל ועוד.

מירב חגאג' אמה של סגן שיר אמרה לאחר יציאתה מהחקירה: "במדינה אשר מכבדת את עצמה ואת אזרחיה, משרד החוץ היה צריך להזמין את שגרירי האיחוד האירופי לחקירה על עשרות מילוני אירו שהאיחוד מעביר כל שנה לרוצחי יהודים ותומכיהם. האיחוד עושה ככל העולה על רוחו בישראל ואנחנו המדינה היחידה בעולם שמרשה זאת- פשוט בושה. צביעות האיחוד האירופי אינה יודעת גבול. מצד אחד הם מממנים רצח של יהודים, ואת מי שמגן על המחבלים שרצחו ישראלים רבים וביניהם את ביתי שיר ז"ל ומצד שני באים לבכות למשטרה על גרפיטי שנעשה מתוך רצון להפסיק את מימון הטרור שרוצח בנו".
לדבריה, "פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות הוא מזן אחר ויילחם עד חורמה כדי שההתערבות הגסה, הבוטה, הלא חוקית והלא מוסרית שהם מנסים לכפות על ישראל תיפסק לאלתר. מאבקנו יהיה עיקש וצפויות עוד הפתעות רבות".

אלון שוורצר, ראש אגף מדיניות בתנועת "אם תרצו" אשר השתתף במחאת המשפחות השכולות אמר: "מציאות בה האיחוד האירופי מממן הגנה משפטית למחבלים היא הזוייה. באיחוד האירופי מנסים להפוך את הקורבן לנאשם, אך הניסיון הנלוז זה לא יצליח. אנו קוראים לנבחרי הציבור לעבור מדיבורים למעשים בכל הנוגע למעורבות של ממשלות זרות וחתרנות מדינית בתוך ארצנו".

בועז קוקיא אביו של לוחם הנח"ל רון קוקיא הי"ד אמר: "מירב היא קורבן נוסף של האיחוד האירופי. אנחנו לא ניתן לאיחוד האירופי לנצח אותה".