בית המשפט הורה לשחרר את נריה זארוג - אך הוא מסרב להשתחרר

אחרי שפונה מביתו בשבוע שעבר, בית המשפט הורה על שחרורו ממעצר של המורחק המנהלי. אולם, זארוג עצמו מסרב להשתחרר ואומר: "לא אסכים לחתום על צו דרקוני שמרחיק אותי מארץ ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/19 20:54 טז בחשון התשפ

בית המשפט הורה לשחרר את נריה זארוג - אך הוא מסרב להשתחרר
נריה זארוג, צילום: הותר לשימוש

אחרי שפונה מביתו בשבוע שעבר, בית המשפט הורה על שחרורו ממעצר של נריה זארוג. אולם, זארוג עצמו מסרב להשתחרר ואומר: "לא אסכים לחתום על צו דרקוני שמרחיק אותי מארץ ישראל".

המורחק המנהלי תושב יצהר, נריה זארוג ממשיך את מאבקו. לאחר שבית משפט השלום וגם בית משפט המחוזי הורו על שחרורו -  זארוג מסרב להשתחרר מהמעצר והצהיר כי הוא אינו יחתום על צו האלוף אשר מרחיקו מביתו. סרובו של זארוג מגיע, לאחר שהיום בשעות הצהריים הודיעה נציגת המדינה כי לא יערערו לביהמ"ש העליון ואפשרותו להשתחרר בתנאים מגבילים נסללה. אלא שאחד מהתנאים שעליהם על זארוג לחתום הנו כיבוד הצו המנהלי אשר מרחיק אותו מביתו "לא אסכים לחתום על צו מנהלי דרקוני שקובע שבדף ניתן להרחיק אותי מארץ ישראל ומביתי." הצהיר זארוג.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את זארוג  מסר: "בית המשפט המחוזי קבע שהחלטת השחרור של נריה נכונה. נריה מסרב לחתום על השחרור, אני חייב לומר שהחלטתו הגיונית. הוא לא מוכן להסכים בחתימתו לתנאי הצו, הצו דרקוני ולצערנו בימ"ש לא יכול להושיט לו יד בעניין. השב"כ והאלוף עושים יד אחת נגד המתיישבים, מפרקים משפחה ופוגעים באדם, זה דברים קשים והמסר שצריך להיות מועבר שיש להפסיק באחת את הצווים המנהליים, הדרך של הצווים היא לא ראויה ויש להפסיקה לאלתר".