בתיהם של חברי חוליית החמאס שרצחה את דביר שורק יהרסו

בדיון שהתקיים בבג"ץ, הוחלט כי בתיהם של חברי חוליית החמאס שרצחה את דביר שורק הי"ד יהרסו. ח"כ קטי שטרית: "יש שופטים בישראל. מי שירים את ידו על מדינת ישראל ואזרחיה יידע כי יהיו לכך השלכות"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 12/11/19 13:13 יד בחשון התשפ

בתיהם של חברי חוליית החמאס שרצחה את דביר שורק יהרסו
דביר שורק הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

בדיון שהתקיים היום (ג') בבג"ץ, הוחלט כי בתיהם של חברי חוליית החמאס שרצחה את דביר שורק הי"ד יהרסו. ההחלטה בבג"ץ התקבלה ברוב דעות, מלבד השופטת ענת ברון שהתנגדה. השופטת ברון אמרה כי הריסת בתים אינה יכולה לשמש כפעולת תגמול או ענישה של בני משפחה חפים מפשע. לפני שאמרה את הדברים הללו, ברון ציינה כי הרצח של דביר שורק נעשה בידי בני עוולה וכי אין נחמה או כפרה על כך. 

"דביר שורק נרצח בדם קר בפיגוע דקירה בידי בני עוולה", אמרה השופטת ברון. "אין כפרה. אין נחמה. דביר נרצח בהיותו חייל בן 19 במסלול לימודים בישיבת ההסדר "אור תורה מחניים" בסמוך למגדל עוז בגוש עציון. צעיר ברוך כישרונות שנרצח והוא בדמי ימיו, אך בשל היותו יהודי. הרוע והשנאה בהתגלמותם. היה זה בעת ששב מירושלים ובדרכו לישיבה, כשבידו שקית ובה ספרים שרכש כמתנת סוף שנה למוריו. על המפגעים לתת את הדין במלוא החומרה על מעשיהם הנפשעים. ואולם הריסת בתים אינה יכולה לשמש כפעולת תגמול או ענישה של בני משפחות חפים מפשע".

טענתה של השופטת ענת ברון

טענתה של השופטת ענת ברוןצילום: הותר לשימוש

מארגון בצלמו שמייצג את משפחת שורק נמסר: "אנחנו מברכים על ההחלטה הצודקת והמתבקשת. חבל שחלפו כבר כמעט חמשה חודשים מאז הרצח. דבר שמפספס את חשיבות ההרתעה המיידית. בנוסף אנחנו קוראים מיידית לשר הביטחון החדש להנחות להרוס את הבית של המחבל החמישי בחולייה שלא נהרס בגלל שרק סייע לפיגוע".

טענתה של השופטת ענת ברון

טענתה של השופטת ענת ברוןצילום: הותר לשימוש

ח"כ קטי שטרית (הליכוד) ברכה על ההחלטה ואמרה: "יש שופטים בישראל. בית המשפט העליון פסק היום פסיקה חשובה ואישר לצה"ל להמשיך במדיניות הרס בתי מחבלים. רק אתמול פניתי לשר הביטחון החדש, נפתלי בנט, וביקשתי שימשיך במדיניות הרס בתי המחבלים, שהוכיחה את יעילותה. כל מי שירים את ידו על מדינת ישראל ואזרחיה יידע כי יהיו לכך השלכות".

ח״כ משה ארבל (ש"ס) מסר בתגובה להחלטת בית המשפט העליון לדחות את עתירת המוקד להגנת הפרט (המתוקצב ע״י הקרן החדשה לישראל) והורה על הריסת ארבעת בתי המחבלים שהיו שותפים לרצח החייל דביר שורק הי״ד, כי יפה עשה בית המשפט בהחלטתו. כך ידע כל מחבל פוטנציאלי כי ימיט הרס וחורבן על ביתו ומשפחתו ובכך תתחזק ההרתעה. "יפים שבעתיים דבריו של כב׳ המשנה לנשיאה בפסק הדין שכתב כי בנסיבות המזעזעות שהתגלו – נטילת חייו האכזרית של דביר שורק ז"ל, ששירת חייו נגדעה והוא בדמי ימיו, וכן יגון העולמים של משפחתו, הם אלה שהינם בלתי הדירים. כל המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים".