הסדר טיעון עם לוחמי נצח יהודה: יודו בתקיפה וירצו 50 ימי מעצר

שלושה מתוך שמונת הלוחמים בגדוד יחתמו על הסכם טיעון, ובו יודו בתקיפת הצעירים הבדואים וירצו 50 ימי מאסר בכלא הצבאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/19 15:31 ט בחשון התשפ

הסדר טיעון עם לוחמי נצח יהודה: יודו בתקיפה וירצו 50 ימי מעצר
לוחמי נצח יהודה בגבעת אסף. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שלושה מבין שמונת לוחמי גדוד "נצח יהודה" שחשודים בתקיפת צעירים בדואים בתחנת דלק הסמוכה לרהט צפויים לחתום על הסדר טיעון בו יודו בתקיפתם. הסדרי הטיעון צפויים להיות מוגשים בשבוע הבא לבית המשפט הצבאי ביפו. ע"פ ההסדר המתגבש שלושת הלוחמים יודו בתקיפה וירצו 50 ימי מאסר בכלא הצבא. 

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג מספר מהלוחמים החשודים, אמר בכניסה לבית הדין הצבאי ביפו: "יום שחור למדינת ישראל. הליכים פלילים נגד חיילים שפעלו כמצופה מהם וכאשר שמעו קריאות- 'חייל בוא אני אדקור אותך', פעלו בנחישות והשתלטו על הפורעים היא אות קלון לצה"ל. הצבא חייב להגן על לוחמיו ולא להפקיר אותם והתחושה של רבים מהחיילים שצהל נטש אותם".

כזכור, הסיפור אירע בלילה לפני מספר שבועות, אז חזרו החיילים מהלווייתו של הנער אשר חזות שנפטר ממכת ברק. קרוב משפחתו של חזות משרת בנצח יהודה ומחלקה של החיילים הגיע לנחם את האבלים.
בעת שחזרו ועצרו להפסקה בתחנת הדלק דביר, טוענים החיילים כי קבוצה של צעירים מהפזורה הבדואית שהיו במקום התגרו בהם וקיללו אותם. בשלב מסוים צעק אחד הצעירים למ"כ: "בוא חייל אני אדקור אותך". או אז ומתוך חשש שהצעיר הבדואי מתכוון לממש את כוונתו, החל המ"כ לחתור למגע ועצר את הצעיר, כאשר בשלב זה החלו שאר הצעירים במקום לנסות לתקוף את המ"כ, וחייליו הגיעו להגן עליו ועל חייהם. 

האירוע הסתיים לאחר שהחיילים גברו על הצעירים, ואף ערכו חיפוש וגילו שאין לצעיר שאיים סכין. בשלב זה בהוראת המ"כ עזבו החיילים את המקום. אולם לאחר ששבו לבסיס כינסו אותם הקצינים בבסיס וטענו כי התקשורת עשויה להתעניין בכך, וזה עשוי להזיק ליחידה. למחרת הגיעו שוטרי המשטרה הצבאית לבסיס, עצרו ועיכבו 18 חיילים לחקירה, כאשר מרביתם נותרו במעצר במשך הלילה. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן