המשטרה תפצה יהודים שנעצרו בהר הבית

שלושה פעילי הר הבית שניסו לקיים פעולות מחאה בכניסה להר נעצרו באופן לא חוקי על ידי השוטרים, ויפוצו 20 אלף ש"ח כל אחד: "הניסיון של המשטרה למנוע מחאה לגיטימית כנגד החלטותיה, הוא שימוש לרעה בכוח המסור לה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/19 10:57 ט בחשון התשפ

המשטרה תפצה יהודים שנעצרו בהר הבית
עליית יהודים להר הבית. ארכיון, צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

המשטרה עצרה שלא כחוק - ותפצה את העצורים. שלושה פעילי הר הבית, שניסו למחות על סגירת הר הבית ליהודים ביום השואה, לפני שנתיים וחצי, ונעצרו בעקבות כך על ידי המשטרה, יפוצו על ידיה בסכום של עשרים אלף ש"ח כל אחד. כך קבע בית המשפט, שאף מתח ביקורת חריפה על התנהלות השוטרים.

במסגרת פעילות המחאה ניסו השלושה לתלות שלט על שער הר הבית, שנסגר לכניסת יהודים ביום השואה דאז, עליו היה כתוב: "היום יום שני כ"ח ניסן יום הזיכרון לשואה ולגבורה הר הבית סגור ליהודים (בדומה לעשרות מקומות שנסגרו לכניסת יהודים בגלל עצם היותם יהודים בזמן מלחמת העולם השנייה) בגלל חג מוסלמי. עד מתי יהודים?"

עם ניסיון תליית השלט ניגשו אליהם השוטרים, אזקו אותם ועצרו אותם. שופט בית משפט השלום בירושלים, אילן סלע, קיבל את התביעה שהגישו השלושה, ומתח ביקורת חריפה על המשטרה: "אין מנוס מהמסקנה, המטרידה, לפיה ההתייחסות לתובעים הייתה רק בשל תוכן מחאתם". עוד כתב השופט כי "מדובר היה במחאה לגיטימית, והניסיון של המשטרה למנוע מחאה לגיטימית כנגד החלטותיה, הוא שימוש לרעה בכוח המסור לה, במקרה זה, כוח שיש בו כדי לפגוע בזכויותיהם הבסיסיות ביותר של התובעים".

לסיום קבע השופט: "אני סבור כי הפיצוי ההולם מגיע לסך של 20,000 ש"ח לכל אחד מהתובעים. הנתבעת תשלם אפוא, לכל אחד מהתובעים סך של 20,000 ש"ח. בנוסף תשלם הנתבעת לתובעים הוצאות ושכ"ט עו"ד בסך כולל של 15,000 ש"ח".

פסק הדין המלא: 


להורדת הקובץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן