קונקשין בפרנקפורט? עכשיו כבר לא תשארו רעבים

בשורה לנוסעים לחו"ל ומתכננים עצירה בפרנקפורט: בתוך השדה, ממש ליד דלפק אל על תוכלו למצוא מעכשיו מכונת אוכל כשרה. כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/19 12:40 ל בתשרי התשפ

קונקשין בפרנקפורט? עכשיו כבר לא תשארו רעבים
מכונת האוכל הכשרה, צילום: ללא

נמל התעופה בעיר פרנקפורט הוא אחד מנמלי התעופה העמוסים בעולם. עשרות אלפי טיסות חודשיות עם תנועת נוסעים של כ – 70 מיליון איש בשנה, ועוד טיסות מסחריות רבות. עד כה, נמל התעופה המשמש כאחד היעדים המרכזיים לטיסות המשך בהן יש צורך להמתין בין טיסה לטיסה, אתגר יהודים שומרי כשרות שנאלצו לעיתים לשהות שעות בנמל התעופה, ללא יכולת להשיג אוכל כשר.
כעת, ביוזמתו של הרב אביחי אפל, שליח מכון שטראוס -עמיאל מבית רשת 'אור תורה סטון', הוצבה מכונה לממכר מוצרים כשרים בשדה התעופה בפרנקפורט.
המכונה ממוקמת בטרמינל 1 אולם C בין הדלפקים של 'אל על' לבידוק הדרכונים של 'לופטהאנזה' ו'אל על'. במכונה ימכרו בין היתר חטיפים כגון במבה וביסלי, ובעתיד גם מגוון סנדוויצ'ים שיסייעו להעביר את שעות ההמתנה עם תחושת שובע.

כשרות המוצרים היא לפי החברות השונות שמוצריהן מוצגים במכונה. יש מספר כשרויות שונות. והכל תחת הפיקוח של הרב אפל שמשמש כרב הראשי של העיר.

המכונה בשדה: הכל כשר

המכונה בשדה: הכל כשרצילום: ללא

הרב אביחי אפל אמר: "ב''ה לאחר תהליך של למעלה משנתיים הצלחנו יחד עם מר מאייר, נציג החברה המנהלת את שדה התעופה בפרנקפורט, להוציא לפועל פרויקט סוציאלי בין-דתי של הנגשת מזון כשר לטסים הרבים דרך שדה התעופה בפרנקפורט. הנהלת השדה רגישה מאוד והשתכנעה שיש צורך במזון כשר בשדה. כמובן שבימים אלה יש במכשיר זה סמל לקיום חיים יהודיים גם בציבור, ובמקביל קריאה לתמיכה בחיים משותפים מתוך כבוד הדדי בין העמים והדתות. למעשה ישנה התעניינות גם מצד קונים מוסלמים. במרחק של כמה עשרות מטרים ממוקם גם אחד משלושת חדרי התפילה היהודיים שמפוזרים ברחבי השדה"