חדש: חוברת הלכות צניעות לחיילים

רבנים צבאיים במילואים ניסחו חוברת לחיילים דתיים עם הלכות צניעות מפורטות, ביניהן: לא להביט במדריכה, איסור לנבל את הפה ועדיף להימנע מהשתתפות באירועי שירת נשים: "יש לדרוש לשרת במסגרת נפרדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/19 08:32 כד בתשרי התשפ

חדש: חוברת הלכות צניעות לחיילים
חיילים דתיים. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90, יעקב נעמי

 

צה"ל מציג - חוברת ההדרכה לחייל הדתי בענייני צניעות. קבוצת רבנים צבאיים במיל' ניסחו לאחרונה חוברת מפורטת, שזכתה להסכמה ולברכתם של רבנים בכירים בעולם הדתי, ביניהם הרב הראשי לירושלים, הרב שלמה עמאר, הרב דב ליאור, לשעבר רבה של קריית ארבע, רב העיר צפת הרב שמואל אליהו ורבנים נוספים. את הסיפור פרסם הבוקר (ד') יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'

בחוברת מפורטים ענייני צניעות שונים בהם חייל דתי יכול להיתקל במהלך שירותו, כמו לוחמה מעורבת, שירות משותף עם נשים, שירות תחת פיקוד נשים, דיני ייחוד, שמיעת קול אישה ועוד. 

לדוגמה, קובעים הרבנים חד משמעית כי "אסור להשתלב ביחידה לוחמה מעורבת. יש לדרוש לשרת במסגרת נפרדת וכשרה". או בעניין הדרכה המועברת על ידי אישה: "כאשר לא ניתנת לחייל האפשרות שלא להשתתף באימון המועבר על ידי מדריכה – ימנע מלהסתכל על המדריכה, וידרוש שאת ההדגמות של התרגילים יעשו בנים".

הרב עמיחי אליהו, יו"ר "צו 1" אומר כי "אנו מקבלים מחיילים פניות רבות בבעיות שירות משותף, ביחס לא מידתי לפניות בנושאים כמו שבת וכשרות. בסופו של דבר, החייל מתמודד עם מקלחות ומגורים לא מתוכננים, לינה מעורבת וסיור ממושך עם נהגת. איך שלא נהפוך את זה, זה פשוט לא אורח החיים הדתי".

עוד סיפר: "לעומת זאת, מחיילים חרדים אנו מקבלים הרבה פחות פניות, כי שם הצבא החליט לא לכפות שירות משותף, כדי לעמוד במכסות הכיוס שהגדירה הממשלה. עם הורדת פקודת השירות המשותף לשטח, נוצר ואקום שבו אין מענה הלכתי ברור לחיילים. רבנים בכירים החליטו שאי אפשר כבר לעמוד מנגד ואני מברך את הרבנים על היוזמה".

החוברת המלאה:


להורדת הקובץ