נתניהו החזיר את המנדט לנשיא

יו"ר מפלגת הליכוד שלא הצליח להרכיב ממשלה אחרי יותר מ-20 ימים החזיר את המנדט לנשיא המדינה שצפוי להטיל על יו"ר כחול לבן בני גנץ את הרכבת הממשלה. נתניהו: "אני קורא לבני גנץ לגלות אחריות לאומית ולהיכנס איתי מייד למשא ומתן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/19 19:53 כב בתשרי התשפ

נתניהו החזיר את המנדט לנשיא
נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו החזיר הערב (ב') את המנדט לנשיא המדינה, ראובן ריבלין. מי שצפוי לקבל את המנדט מהנשיא הוא יו"ר מפלגת כחול לבן, ח"כ בני גנץ. זאת הפעם הראשונה מזה 11 שנה שהרכבת הממשלה תוטל על אדם אחר שאינו בנימין נתניהו.

"לפני זמן קצר הודעתי לנשיא המדינה שאני מחזיר לידיו את המנדט להרכבת הממשלה", אמר הערב יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. "מאז שקיבלתי את המנדט פעלתי ללא הרף, גם בגלוי וגם בסתר, כדי להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. זה מה שהעם רוצה. זה גם מה שישראל צריכה, אל מול האתגרים הביטחוניים שהולכים וגדלים מדי יום מדי שעה".

נתניהו הוסיף ואמר כי במהלך השבועות האחרונים הוא עשה כל מאמץ כדי להביא את בני גנץ לשולחן המו"מ, ובכך להקים ממשלה לאומית רחבה ולמנוע בחירות נוספות. נתניהו טוען כי פעם אחר פעם גנץ פשוט סירב. "לצערי, הסרבנות של גנץ מעידה על דבר אחד. בני גנץ נותר שבוי בידיהם של ליברמן ולפיד. לפיד שרוצה במפלתו וליברמן שמונע משיקולים זרים שנוגעים לענייניו האישיים. גנץ לפיד וליברמן רק מדברים על אחדות. בפועל הם עושים את ההיפך הגמור", אמר נתניהו.

נדמה כי יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו כבר החל בקמפיין לבחירות נוספות כאשר חזר על אותם מסרים מהבחירות האחרונות. "אני רוצה שתבינו", אמר נתניהו, "המפלגות הערביות כבר המליצו על גנץ בפני הנשיא, בדיוק כפי שהתרעתי לפני הבחירות. ועכשיו, רק לאחרונה, הם החרימו את השבעת הכנסת וסירבו להצהיר אמונים למדינת ישראל. איך תוכל ממשלת המיעוט של גנץ שנשענת על מפלגות אלה, איך היא תוכל להילחם בטרור, בחמאס, בחיזבאללה, באיראן? התשובה פשוטה, היא לא תוכל. אם גנץ יתפתה להקים ממשלה מסוכנת כזאת, אעמוד בראש האופוזיציה ואפעל יחד עם חברי להחליפה במהירות".

נתניהו אמר בסוף דבריו כי עדיין לא מאוחר, וכי אם גנץ יתעשת וישתחרר מלפיד וליברמן, יוכלו השניים להקים יחד ממשלת אחדות לאומית רחבה. "זה היה הפיתרון וזה נשאר הפיתרון".

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/2449178012026065/?sfns=mo

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת הגיב הערב על החזרת המנדט ואמר: "‏ברוך שפטרנו מעונשו של זה. נתניהו היה ראש הממשלה הגרוע ביותר בתולדות המדינה: מסית גזעני, שקרן דמגוגי, עבד נרצע של בעלי ההון ושותפם לפשעי הקפיטליזם החזירי. אם אכן מדובר בסוף שלטונו עלינו להיות ערוכים לשנים ארוכות של מאבק עיקש לתיקון הנזקים שגרם".

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין  קיבל את הודעתו של ראש הממשלה נתניהו, כי הוא משיב את המנדט לנשיא המדינה משום שלא עלה בידו להרכיב ממשלה. בהתאם להוראות חוק יסוד: הממשלה, יפנה מנכ״ל בית הנשיא, הראל טובי, לנציגי הסיעות כולם ויודיעם כי בכוונת הנשיא להעביר את המנדט להרכבת הממשלה בהקדם, ליו״ר כחול לבן ח״כ בני גנץ ולהעמיד לרשותו את 28 הימים הנתונים לו על פי חוק.

בהודעתו לסיעות יודיע מנכ״ל בית הנשיא כי סיעה אשר מבקשת להביא את עמדתה בפני הנשיא, טרם הטלת המנדט על ח״כ גנץ, תוכל לעשות כן בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים בחוק, על פיהם נתונים לנשיא שלושה ימים מעת הודעתו של ראש הממשלה, ח״כ נתניהו, להטיל את המנדט על ח״כ אחר.