שקד מצטרפת למחאה: "מצפה ממערכת המשפט ברוסיה לעשות משפט צדק"

לאחר שנגזר על נעמה יששכר, המוחזקת בכלא הרוסי, 7.5 שנות מאסר בגין שימוש בסמים, החליטה יושבת ראש הימין החדש להגיב גם היא לעונש הלא מידתי: "להבנתי ראש הממשלה פועל לפתרון הבעיה מול הדרגים הגבוהים ביותר ברוסיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/19 12:24 יד בתשרי התשפ

שקד מצטרפת למחאה: "מצפה ממערכת המשפט ברוסיה לעשות משפט צדק"
נתניהו ופוטין. ארכיון, צילום: חיים צח פלאש 90

לאחר שנעמה יששכר (26) נשפטה ביום שישי על שימוש וסחר בסמים, ונגזרו אליה 7.5 שנות מאסר, החליטה יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד להגיב הבוקר (א') על העונש הלא מידתי שקיבלה יששכר. 

"העונש שקיבלה נעמה יששכר לא מידתי ביחס לעבירה. אני מצפה ממערכת המשפט ברוסיה לעשות משפט צדק בשלב העירעור. להבנתי ראש הממשלה פועל לפתרון הבעיה מול הדרגים הגבוהים ביותר ברוסיה. אני מאחלת לנעמה ולמשפחתה שתשוב בשלום ובמהרה הביתה", צייצה שקד בחשבון הטוויטר שלה. 

כזכור, לפני חצי שנה נסעה יששכר להודו. זאת הייתה הפעם השלישית שטסה לשם כחלק מניסיונה להתמקצע כמדריכת יוגה, אולם מהנסיעה הזאת היא לא שבה. בדרך הביתה, רגע לפני שעלתה על טיסת הקונקשן ממוסקבה לישראל, נתפסה עם כמות לא גדולה של סמים קלים, 9.5 גרם חשיש, בתרמיל שלה- שהועבר על ידי צוות הקרקע מהמטוס שלקח אותה מהודו אל המטוס שאמור היה להחזירה לישראל – על ידי כלב גישוש. מאז היא שהתה במעצר, רוב הזמן בכלא סמוך למוסקבה שבו התנאים קשים מאוד. 

גורם בישראל מאשר כי רוסיה ביקשה לקיים חילופי אסירים בין יששכר לאסיר רוסי המחוזק בישראל מ-2015 בשם אלכסיי בורקוב בגין 'עברות סייבר קשות'. ישראל סרבה לדרישה הרוסית לבצע את חילופי האסירים משום שארה"ב דרשה את הסגרתו של הבלוגר ובית המשפט העליון אישר את ההסגרה.

אותו גורם הביע חשש מכך שבית המשפט ברוסיה יגזור על יששכר עונש כבד כדי להפעיל לחץ על ישראל, זאת כדי שישחררו את אותו אלכסיי בורקוב. במקביל קורבי המשפחה של יששכר מספרים כי שבשבועות האחרונים הם מקבלים מסרים ממשפחת הבלוגר ובהם נאמר כי בתם לא תשוחרר עד שיימצא פתרון לשחרורו.