ביום כיפור: 2 הרוגים באירוע ירי סמוך לבית כנסת בגרמניה

טרור ביום הקדוש: בעיר האלה במזרח גרמניה אלמונים פתחו באש בסמוך לבית היהודי במקום ונמלטו. גבר ואשה נהרגו ועוד שנים נוספים נפצעו קשה. המשטרה עצרה חשוד אחד ומנהלת מצוד אחר שאר החשודים. שר החוץ הגרמני: "חייבים לפעול נגד האנטישמיות בארצנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/19 19:18 י בתשרי התשפ

ביום כיפור: 2 הרוגים באירוע ירי סמוך לבית כנסת בגרמניה
מתקפת טרור בגרמניה. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

 
 

 שני בני אדם נהרגו היום בצהריים (יום ד')  ליד בית כנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה, באירוע ירי במהלך יום כיפור. שני פצועים נוסםים פונו לבית חולים באזור. חשוד אחד נעצר וכעת נערך מצוד אחר חשודים נוספים שנראו נמלטים מהזירה. התושבים הונחו לא לצאת מבתיהם ותחנת הרכבת המרכזית בעיר נסגרה. שר החוץ הגרמני הייקו מאס אמר הערב כי אירוע הירי "פגע בליבה של גרמניה". הוא הוסיף: "כולנו חייבים לפעול נגד האנטישמיות בארצנו". 

עדי ראייה סיפרו שאחד החשודים לבש מדים צבאיים וירה בנשק אוטמטי. 

אחד מעדי הראייה סיפר לטלוויזיה המקומית על הירי לעבר דוכן המזון הסמוך. "הוא זרק לכאן משהו כמו רימון, אבל זה לא התפוצץ", הוא אמר. "אחר כך הוא החל בירי. האיש שעמד מאחורי כנראה מת. רצתי להתחבא בשירותים"

יו"ר הקהילה היהודית בעיר אמר שהתוקפים ניסו לפרוץ לבית הכנסת , אבל נבלמו על ידי מאבטחים. בזמן הירי שהו בבית הכנסת עשרות מתפללים.דובר של המשטרה המקומית מסר שההרוגים הם גבר ואישה. זהותם טרם פורסמה.

ה"בילד" הגרמני דיווח כי רימון יד הושלך לעבר בית עלמין יהודי באזור לפני שהחשודים נמלטו. המשטרה מעריכה שהחשודים נמלטו לכיוון העיר לייפציג.

"על פי הממצאים הראשוניים, שני בני אדם נהרגו בהאלה", מסרה המשטרה המקומית. "היו כמה יריות. החשודים ברחו ברכב. אנו עורכים חיפושים ומבקשים מהאזרחים להישאר בבתיהם".

המשטרה דיווחה גם על יריות בלנדסברג, פרבר של האלה, אך טרם ברור אם קיים קשר בין המקרים. ראש העיר של לנדסברג, אניה ורנר, אמרה שהחשודים גנבו רכב ועלו על כביש מהיר המוביל למינכן.  

ממשרד החוץ נמסר: "אנחנו מזועזעים מההתקפה האנטישמית בהאלה, גרמניה, ועוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות. אנו משתתפים בצער המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים".