נעצרו חברי החוליה שרצחה את רנה שנרב הי"ד

כוחות הביטחון תפסו את שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בו נרצחה רינה שנרב במעיין סמוך לדולב. בפיגוע נפצעו אביה ואחיה של רינה ז"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/19 21:12 כח באלול התשעט

נעצרו חברי החוליה שרצחה את רנה שנרב הי"ד
רנה שנרב הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

כוחות הביטחון עצרו לפני זמן קצר את שלושת מחבלים החשודים במעורבות בפיגוע  בו נרצחה רינה שנרב הי"ד במעיין עין בובין סמוך ליישוב לדולב. 

המחבלים, תושבי גזרת רמאללה ובנימין הפעילים בחזית העממית לשחרור פלסטין, נעצרו בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל. על פי החשד, הם תכננו וביצעו את הפיגוע שאירע בחודש שעבר וכן בביצוע פיגועים נוספים בגזרה.

צילום: דובר צה"ל

אחד הפעילים שנעצרו הוא סאמר מינא סלים ערביד - כבן 44, תושב רמאללה, מבכירי החז"ע בגזרת רמאללה, בעברו היה עצור מספר פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש החז"ע ברמאללה בזמן האינתיפדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים.  ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

פעיל נוסף הוא קסאם עא כרים ראגח שבלי - כבן 25, פעיל חז"ע, תושב כובר, היה עצור בעברו על מעורבותו בפעילות טרור. קסאם ייצר את החנ"מ אשר ממנו הורכב המטען, סייע בהרכבת המטען והיה שותף להפעלתו בשטח.

עצור נוסף הוא זן חסין חסני מג'מאס - כבן 25, פעיל החזית עממית, תושב רמאללה, היה עצור בעבר על מעורבות בפעילות טרור עממי, והיה שותף מלא לתכנון הפיגוע וביצוע הפיגוע בפועל.

כוחות הביטחון עצרו חבר חוליה נוסף בשם נזאם סאמי יוסף אולד מחמד, כבן 21, תושב ביר זית, פעיל ארגון הסטודנטים של החז"ע באוניברסיטת ביר זית.

השלושה, בראשותו של סאמר ערביד, תכננו לבצע פיגועים נוספים, בכלל זה פיגועי ירי ופיגוע חטיפה.

צילום: דובר צה"ל

כזכור, רינה בת 17 מלוד, נרצחה בפיצוץ מטען שאירע ביום שישי במעין עין בובין סמוך להתנחלות דולב שבבנימין, ואביה ואחיה נפצעו בינוני וקשה. מסוק שהוקפץ למקום פינה את האב, איתן בן 46, ואת האח, דביר בן 19, לבית החולים הדסה עין כרם, כשהאחות טופלה בזירה אך גורמי הרפואה קבעו את מותה בתום מאמצי הצלה רבים.

בצה"ל מעריכים כי המטען הוטמן והופעל מרחוק, לאחר שחברי החוליה המחבלת חיכו לפגוע בסיור צבאי שהיה צפוי להגיע למקום הפגוע דקות ספורות לאחר מכן. 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן