הרשימה המשותפת המליצה על בני גנץ

ח"כ אחמד טיבי צייץ בטוויטר: "נעשה היום היסטוריה. נעשה מה שצריך להפיל את נתניהו". ברשימה המשותפת המליצו על בני גנץ לראשות הממשלה. אחמד טיבי: "החלטה שמצריכה אומץ"

חדשות כיפה מירב כהן ויהונתן קליין, חדשות כיפה 22/09/19 18:07 כב באלול התשעט

הרשימה המשותפת המליצה על בני גנץ
חברי הרשימה המשותפת אצל הנשיא, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרשימה הערבית המשותפת המליצה על יו"ר כחול לבן בני גנץ לראשות הממשלה. לאחר התלבטויות ודיונים רבים בין ארבעת ראשי הסיעה, לקראת ההגעה לנשיא הערב (א'), ח"כ אחמד טיבי, יו"ר תע"ל ומס' 2 ברשימה המשותפת צייץ בטוויטר: "נעשה היום היסטוריה. נעשה מה שצריך להפיל את נתניהו".

בהמשך צייץ יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, את הפסוק מתהילים "אבן מאסו הבונים היתה לראש פנה" (תהילים קי"ח). המסמל, אולי, על שיתופי פעולה מסוג חדש, והכל כדי להפיל את נתניהו.

חברי מפלגת בל"ד, הנמנים על הרשימה המשותפת, לא הגיעו עם חברי סיעתם להתייעצות אצל הנשיא ולא ימליצו על בני גנץ, אך שאר חברי הרשימה המשותפת ימליצו על יו"ר כחול לבן, במטרה לנסות הביא את שלטונו של נתניהו לסיומו. אך כל עוד מדובר בסיעה אחת, אין משמעות לאי ההגעה של חברי בל"ד, וכי כל 13 המנדטים של הרשימה המשותפת ייתנו את המלצתם לנתניהו.

ח"כ איימן עודה אמר לנשיא המדינה: "חיינו את עידן בנימין נתניהו בעשור האחרון ובשנות התשעים. אנחנו הפכנו לקבוצה לא לגיטימית בפוליטיקה. אנחנו עומדים על כתפיהם של אנשים גדולים שהיו גוש חוסם, שרצו להשפיע ואכן השפיעו. אנחנו מחפשים את הדרך כיצד למנוע מבנימין נתניהו להיות ראש הממשלה ויש לנו את בני גנץ".

אחמד טיבי ואיימן עודה

אחמד טיבי ואיימן עודהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדבר מעמיד את מספר הממליצים של גנץ על 57 (33 של כחול לבן, 13 של המשותפת, 6 של העבודה-גשר ו-5 של המחנה הדמוקרטי), מול 55 של נתניהו (31 של הליכוד, 9 של ש"ס, 8 של יהדות התורה ו-7 של ימינה), כאשר ישראל ביתנו הודיעה כי לא תמליץ על אף מועמד.

מפלגת בל"ד, המהווה את אחת מארבע המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת, והתנגדה להמלצה על גנץ, הוציאה הודעה מפורטת בנושא: "חברי בל"ד הביעו בישיבות הרשימה המשותפת את דעתם שאין להמליץ על אף מועמד. לעמדת בל"ד, אין להמליץ גם על גנץ בשל עמדותיו הפוליטיות הימניות, שאינן שונות בהרבה מאלה של הליכוד, וכן בגלל ההיסטוריה הצבאית המדממת והתוקפנית שלו. גנץ מתכוון להקים ממשלת עם הליכוד וליברמן, ולכן המלצה עליו היא המלצה על ממשלת אחדות.  מעבר לכך, כחול לבן התעלמה לחלוטין מדרישות השימה המשותפת, וסירבה בתוקף לדון בהם או להתחייב על משהו באופן רשמי ופומבי. כל אחת מהסיבות האלה מספיקה כדי לא להמליץ על גנץ, ובוודאי כאשר כל הסיבות האלה קיימות.

"בל"ד פעלה במסגרת הרשימה המשותפת להפלת בנימין נתניהו, והיא כמובן תפעל כדי למנוע את הקמת ממשלת נתניהו, אך בו בזמן אינה רואה בגנץ אלטרנטיבה, כאשר הוא ומפלגתו תומכים בסיפוח ירושלים והגולן ובהתנחלויות, מאיימים במלחמה על עזה, ואינם מוכנים לבטל את חוק הלאום הגזעני.

"הרשימה המשותפת היא האלטרנטיבה היחידה שמציעה דרך סיום הכיבוש ולהשגת שלום וסיום המלחמות על בסיס החלטות האו"ם. כמו כן היא הרשימה היחידה שתומכת בשוויון מלא ומיגור כל סוגי הגזענות והאפליה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן