השביתה בבית הספר בגבעת שמואל: גרסת המנהלת

בבית הספר 'מורשת נריה' בגבעת שמואל עדיין לא פתחו את שנת הלימודים. הורי התלמידים טוענים כי ישנה "אווירה לא נעימה ואקלים בית ספרי לקוי". אולם, עורכת הדין של מנהלת בית הספר אומרת לכיפה: "יש כאן הורים שמשקרים שהחליטו לקחת את החוק לידיים"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 10/09/19 18:23 י באלול התשעט

השביתה בבית הספר בגבעת שמואל: גרסת המנהלת
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: shutterstock

בבית הספר 'מורשת נריה' בגבעת שמואל, בשונה משאר תלמידי ישראל, לא פתחו עדיין את שנת הלימודים. הורי התלמידים לא מוכנים לשלוח את ילדיהם לבית הספר. ההורים טוענים כי ישנה "אווירה לא נעימה ואקלים בית ספרי לקוי", לפחות כך תיארה זאת כרמלה קופלד, ממלאת מקום יו"ר סניף הסתדרות המורים בגוש דן לפני ארבע שנים. אולם, עורכת הדין של מנהלת בית הספר אומרת לכיפה כי משרד החינוך רואה במנהלת כאשת חינוך ראויה וכי ההורים משקרים ונוהגים באלימות.

בשיחה שניהלנו עם עו"ד סיגל פעיל, עורכת דין של מנהלת בית הספר 'מורשת נריה' אילה צדוק מטעם ארגון המורים, עולה כי מה שקורה זו אנרכיה. "ההורים לוקחים את החוק לידיים". כזכור, כ-850 תלמידי בית הספר לא פתחו את שנת הלימודים וההורים מפגינים בימים האחרונים מחוץ לביתה של צדוק ודורשים שתעזוב את תפקידה הניהולי בבית הספר.

"הטענות לפיהן משרד החינוך רואה במנהלת כלא ראויה - זה שקר וכזב", אומרת עו"ד פעיל. "משרד החינוך לא רק שלא אמר את זה בשום מקום. אלא כתב את הפוך, גם לרשות המקומית וגם לבית הדין האזורי לעבודה - שמדובר במנהלת ראויה מאוד שצריכה להמשיך בתפקידה. יש פה בעיה שההורים, לא כולם, לא רוצים אותה".

למה הם לא רוצים אותה?
"תשאל את ההורים".
 
היא לא מבינה למה ההורים לא רוצים אותה?
"אין טענה אחת של משרד החינוך לגבי התפקוד שלה. אני לא ניזונה מפי בן אדם אחד, כמו שאתה ניזון לצערי מההורים. אם מסתכלים בתיק האישי, אתה רואה שאין טענה אחת כנגדה. אפילו להפך. משרד החינוך לא אמר בכלל שהיא לא ראויה. יש כאן הורים שהחליטו לקחת את החוק לידיים".

היא לא מבינה למה מפגינים לה מול הבית?
"היא לא מבינה למה בערב מפגינים לה ומתנהגים בבריונות. למה ממציאים המצאות ומכפישים אותה? הרבה פעמים זה אנשים בעילום שם בלי אף תלונה אחת בכלל. אני שאלתי 'מה קרה פה?'. בחיים שלי לא טיפלתי במקרה כזה. תמיד יש משהו. איזשהו הליך שהתחיל. פה אין כלום ואני לא מבינה מה קרה פה. אני שואלת 'מישהו יכול להגיד לי במה מדובר?' זה לא משנה עכשיו".

שר החינוך זימן אותה לפגישה והיא לא רצתה להגיע.
"זה פשוט שקר".

ההורים טוענים כי המנהלת לא הסכימה להיפגש עם שר החינוך, הרב רפי פרץ ללא נוכחות עורכת הדין, סיגל פעיל. לא הייתה מתוכננת פגישה?
"היא הסכימה להיפגש. ביום שישי העוזר של שר החינוך אמר למנהלת שהוא רוצה להיפגש איתה, כי הדבר שהכי בוער לשר החינוך, ערב פתיחת שנת הלימודים זה גבעת שמואל ולא כלל מערכת החינוך. ביום שישי בבוקר המנהלת אמרה לעוזר של שר החינוך שהיא מוכנה להיפגש ביחד איתי, עורכת הדין שלה, והם הסכימו. התארגנו לפגישה עם שר החינוך במוצאי השבת, ביחד עם מנהלת בית הספר כמו שנקבע, ובהרכב שנקבע. כמה דקות לפני שהתכוונתי לצאת מהבית, המנהלת קיבלה הודעה מהעוזר של השר, שהשר עצמו טוען שהיועצת המשפטית של משרד החינוך אומרת שאסור לו להיפגש ביחד עם עורכת הדין. 'היועצת המשפטית אמרה לי שאסור', אמר השר. השר סיכל את הפגישה בסופו של דבר. שר החינוך ביטל את הפגישה. זו האמת".

הפגנת ההורים מול ביתה של המנהלת

הפגנת ההורים מול ביתה של המנהלתצילום: יח"צ

עו"ד פעיל מוסיפה ואומרת: "המנהלת ביקשה להיפגש עם ההורים וראש המועצה שיגידו לה מה לא בסדר והיא תתקן. ההורים אומרים שהיא חיה בסרט, 'את באמת לא יודעת?' ההורים אומרים. הצענו שיגיע כל יום מפקח לבית הספר ויועץ ארגוני מלווה. משהו פה נראה לי לא טוב. כי אם על כל דבר המנהלת אומרת שהיא מוכנה שייבדקו אותה וההורים מתנגדים, אז משהו פה מסריח. משהו מסריח בפרשה הזאת. מה שברור הוא שהמצב הוא של אנרכיה עכשיו.  אין טענה אחת לא אמתית ולא רצינית, ולא היה שום הליך אפילו דקה אחת כל הפרשה הזאת".

"למרות כל זה", אומרת עו"ד פעיל "כל הכבוד למנהלת היא אלטרואיסטית. היא לא מכפישה את ההורים, היא לא יוצאת לתקשורת. היא לא מעלילה עלילות. היא רק רוצה ומסכימה לדבר. גם ההכפשה הזאת של ההורים שלא מפסיקים להגיד שמשרד החינוך הציעה לה מאה הצעות והיא אמרה לא, זה שקר וכזב. במקום לשבת בשקט ולבצע את הוראות החוק של חוק חינוך חינם, אני שמעתי כשהייתי בתוך בית הדין, גם הצו שבית הדין הוציא שקובע שיש לחזור ללימודים – הצו הופר".

עו"ד פעיל אומרת כי יש הליכים משפטיים שהם יכולים לנקוט בהם וגם אולי ינקטו, כמו תביעות דיבה כנגד ההורים באופן אישי שהעלילו עליה עלילות דם לטענתן. "אתה יודע מה זה אישה עם ילדים שמול הבית שלה מפגינים וקוראים לה קריאות גנאי והולכים אחריה פיזית? מה זה? אז מי שמדבר איתך על חינוך וערכים וכל הבולשיט הזה מזמן הפכו את משרד החינוך לחוכא ואיטלולא. למרות זאת אנחנו מנסים לפתור ואנחנו לא אומרים 'לא' לשום דבר ולשום פגישה. וגם עכשיו שר החינוך יכול לבוא ולהיפגש. אני מתביישת שבמקום להתעסק במערכת החינוך כולה, אנחנו מתעסקים בזה. זו אנרכיה מסוכנת".

ממשרד החינוך נמסר: המשרד פועל לגבש מענה בנושא.