עמרי מניב מתנצל: "הדברים שנאמרו בשיעור שונים מכפי שהצגתי"

כתב החינוך של חדשות 13 האחראי על הפרסום אודות שיעוריו של הרב נאומבורג ממכינת עצמונה מצטער על הפרסום: "אין דבר שחשוב לי יותר מלדייק". גם חברו למערכת ברק רביד התנצל

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 09/09/19 08:17 ט באלול התשעט

עמרי מניב מתנצל: "הדברים שנאמרו בשיעור שונים מכפי שהצגתי"
עמרי מניב, צילום: חדשות 10, ויקיפדיה

"אני מבקש להתנצל", כך צייץ אתמול בחשבון הטוויטר שלו כתב החינוך של חדשות 13, עמרי מניב. מניב, שאחראי על פרסום הידיעה אודות שיעוריו השנויים במחלוקת, כפי שהוצגו בכתבה, של הרב נאומבורג ממכינת עצמונה מצר כעת על פרסום הידיעה.

"צפיתי בשיעורים מהמכינה לפני הכתבה שפרסמתי, אחרי הפרסום היום לקחתי נשימות (הרבה..) צפיתי שוב והבנתי שהדברים שנאמרו בשיעור שונים מכפי שהצגתי. אין דבר שחשוב לי יותר מלדייק, שכשאני חתום על אייטם, זה יהיה ברזל. חבל לי שזה הוביל לשמחה לאיד כאן מפוליטיקאים שאני מסקר. מתנצל". גם בחדשות 13 הודו שנעשתה טעות בפרסום הידיעה של עמרי מניב ואמרו: "אכן מדובר בתרגיל מחשבתי , של איפכא מסתברא, ולא כפי שנטען. הדבר נעשה ללא כוונה לפגע ברב נאומבורג".

גם חברו של מניב, ברק רביד הפרשן המדיני של חדשות 13 בחר להתנצל ואמר היום: "ניסיתי לתפוס הבוקר בטלפון את אסף נאמבורג אבל הוא כתב לי שהוא לא רוצה לדבר אז אומר את הדברים כאן: לאחר צפיה בכתבה על השיעור שהעביר ובו אמר כי בן-גוריון גרוע מאנטיוכוס צייצתי כי יש לשלוח אותו לאישפוז. אתמול בלילה הבנתי את ההקשר בו נאמרו הדברים ואני מבקש מחילה מאסף. אמחק את הציוץ".

כזכור, הכתבה על שיעוריו של אסף נאומבורג המלמד במכינה הקדם צבאית עצמונה הציגה את נאומבורג כאיש שמלמד את תלמידיו לא להתקרב לחילונים ולא להתגייס לצבא. אולם, בעקבות תחקיר של אתר פרספקטיבה עולה כי בכתבתו של מניב הוצגו רק קטעים מהשיעור שהוצאו מהקשר השיעור. 

בשיעורים, הרב נאמבורג מנהל משחק תפקידים עם תלמידיו, בו הוא מגלם את תפקידו של החרדי המתריס כלפי הנכונות של החייל הציוני דתי להתגייס לצבא למרות שהוא עלול להתערער מבחינה דתית ורוחנית. הרב גם מסביר לחניכי המגכינה כי הם בעיצומו של 'משחק'. הציטוט המדויק משיעור הוא: "חשבתי לסדר קצת יותר את העקרונות המנחים של השאלות המרכזיות בעומק של הציבור החרדי, הטענות המרכזיות בכלל לא מתחילות בעיניי לא בשאלת הציונות שהיא שאלה נגזרת ומאוחרת יותר, או שאלת ההליכה לצבא, זה כבר משהו פרקטי שהתהווה רק אחרי שנת 48' מה שנקרא. הויכוח שלנו עם מה שנקרא הציבור החרדי הוא הרבה לפני קום המדינה, הוא עומד על יסודות (לא להיכנס לשיעור) הוא עומד על עקרונות מוקדמים הרבה יותר על דרכי חיים שהתפצלו, נראה לי שלשם צריך להפנות את המבט ובכוונה אני מתחיל ממה שנראית לי נקודת היסוד"

בשיעור לאחר מכן מסביר הרב נאמבורג פעם נוספת את דבריו ואומר כי הגיוס לצבא הוא חשוב למרות הקלקול שהוא עשוי להביא: "האם אני חושב שצריך לא להתגייס לצבא? התשובה היא לא."