הפייק ניוז בשיאו: מה באמת התרחש בשיעורי המכינה של הרב פרץ?

לאחר שגל ביטויים של רבנים ממכינת עצם בראשות יו"ר הבית היהודי עוררו סערה, כעת מתגלים השיעורים המלאים המציפים תמונה שונה לגמרי. מה באמת חושב הרב אסף נאמבורג על זהבה גלאון ויגאל עמיר?

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/19 18:54 ח באלול התשעט

הפייק ניוז בשיאו: מה באמת התרחש בשיעורי המכינה של הרב פרץ?
הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90

לאחר שדבריו של הרב אסף נאמבורג, שצוטט בשיעוריו במכינת עצם- בראשות הרב רפי פרץ, כמי שמתנגד לגיוס לצה"ל ולחיבור בין דתיים לחילונים, עוררו סערה, יוצאים הסרטונים המלאים של אותם שיעורים המראים תמונה שונה לגמרי, כך חשף אתר פרספקטיבה. 

בשיעורים הרב נאמבורג מנהל משחק תפקידים עם תלמידיו, בו הוא מגלם את תפקידו של החרדי המתריס כלפי הנכונות של החייל הציוני דתי להתגייס לצבא למרות שהוא עלול להתערער מבחינה דתית ורוחנית. הרב גם מסביר לחניכי המגכינה כי הם בעיצומו של 'משחק'. הציטוט המדויק משיעור הוא: "חשבתי לסדר קצת יותר את העקרונות המנחים של השאלות המרכזיות בעומק של הציבור החרדי, הטענות המרכזיות בכלל לא מתחילות בעיניי לא בשאלת הציונות שהיא שאלה נגזרת ומאוחרת יותר, או שאלת ההליכה לצבא, זה כבר משהו פרקטי שהתהווה רק אחרי שנת 48' מה שנקרא. הויכוח שלנו עם מה שנקרא הציבור החרדי הוא הרבה לפני קום המדינה, הוא עומד על יסודות (לא להיכנס לשיעור) הוא עומד על עקרונות מוקדמים הרבה יותר על דרכי חיים שהתפצלו, נראה לי שלשם צריך להפנות את המבט ובכוונה אני מתחיל ממה שנראית לי נקודת היסוד"

בשיעור לאחר מכן מסביר הרב נאמבורג פעם נוספת את דבריו ואומר כי הגיוס לצבא הוא חשוב למרות הקלקול שהוא עשוי להביא: "האם אני חושב שצריך לא להתגייס לצבא? התשובה היא לא." 

ערוץ 13, שהביא את חלקיקי הציטוטים, טען כי ראה את כל השיעור וההקשר של הדברים שאמר הרב לתלמידים, אולם בכל זאת העדיפו לחתוך את המשפטים המבהירים את ההקשר בעריכה. 

באתר פרספקטיבה הביאו מגוון רחב של ביטויים ושיעורים של הרב נאמבורג בהם הוא מתאר את הערכתו לשמאל ומסביר לתלמידיו כי גם שומרים שתיקה וזהבה גלאון מונעים מאהבת עם ישראל ורוצים בטובתו. יתר על כן הרב מאשים את רוצחו של ראש הממשלה, יגאל עמיר, שגרם לתהליכים קשים בעם שגרמו להתנתקות. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן