אין שני לרושם ראשוני: כך תתלבשי לבית הספר

אחרי כל ההתארגנויות הטכניות וקניית הציוד לבית הספר נשאר לך להחליט מה תלבשי ביום הראשון ללימודים, שיהיה יפה ואופנתי וישקף את מי ומה שאת. בת עמי קדמון בטור סטיילינג חדש עם המלצות למנהלות מורות ותלמידות איך להגיע שלמה ויפה לפתיחת הלימודים.

חדשות כיפה בת עמי קדמון 28/08/19 10:15 כז באב התשעט

אין שני לרושם ראשוני: כך תתלבשי לבית הספר
צילום: shutterstock

החופש לקראת סיום, השגרה אוטוטו בפתח. היום אתן טיפים למורות, למנהלות ולתלמידות שבינינו איך להתלבש לכבוד היום הראשון של החזרה לבית הספר. המשותף לכולן, הוא הרושם הראשוני.
היום הראשון הוא היום בו נוצר הרושם הראשוני בינך לבין המורים החדשים, ההורים החדשים ואפילו התלמידים, הוא רושם שיהיה אחר כך מאוד קשה לשנות. ומה לעשות שהדבר הראשון שאנחנו רואים זה הבגד.
אז איך בוחרים בגד? כמורה, או כמנהלת תבחרי בגד שהולם את מעמדך, לא צעקני מידי, מכובד ובעל קווים נקיים. בחרי בגדים רגועים, שלא מרצדים בעיניים, במידה ואת רוצה לשלב הדפסים בלוק, עשי זאת בעדינות, לבשי שמלה שהיא בצבע ניטרלי והוסיפי אקססוריז: מטפחת צבעונית תכשיט/חגורה שיוסיפו צבע וישדרגו את המראה. השתדלי לשלב במראה הכללי 2 עד 3 צבעים דומיננטים במקסימום. שלבי מטפחת מתאימה ונעליים בעלות צבע נטרלי.
  

צילום: shutterstock


תלמידה יקרה, נגמר החופש וצריך לחזור לקום מוקדם בבוקר.
כדי שיהיו לך עוד 5 דקות לישון בבוקר, הכיני את הבגדים מראש ערב קודם. תכיני את הכל, כולל התכשיטים, כולל הנעליים. אל תשכחי שאת מיוחדת! אל תתפתי לאופנות מיותרות, שאת מרגישה בהם לא בנח. כשאת עומדת מול המראה בבוקר עם הבגדים, תשאלי את עצמך, האם זאת אני? ככה אני אוהבת את מה שאני רואה? או שזאת האופנה שמכתיבה לי איך להתלבש? היי קשובה לעצמך, ותכבדי את עצמך! במידה ובית הספר מכריח אותך ללבוש תלבושת אחידה, אל תתבאסי. בשביל זה קיים המושג "אקססוריז"! תמיד תוכלי לשדרג את המראה הכללי עם עגילים מעניינות, או שרשרת וצעיף צבעוניים ואפילו נעליים.
 

צילום: shutterstock

אז אם גם את פותחת את הארון, ושוב אומרת "אין לי מה ללבוש" ואת שואלת את עצמך, אולי אלך לקניות? ומצד שני מתלבטת אם להוציא עכשיו כסף  על בגד חדש? אולי כדי לוותר ולקנות משהו קטן ולא יקר? קבלי טיפ קטן שיכול לחסוך המון: ארון חיסכון!
עמדי מול הארון, והוציאי ממנו כל מה שנמצא בו, צעד ראשון, בגד שלא נלבש יותר משנה תמסרי לחברה, ליד שניה, או אפילו לפח. הסיכוי שתלבשי אותו הוא אפסי והוא סתם תופס מקום בעין.
צעד שני, אחרי שסיימת לסנן את הבגדים המיותרים, קחי את הבגדים הקיימים, נסי שילובים חדשים, מטפחת עם שמלה שלא שילבת אף פעם, שילובים של הדפסים מעניינים שלא ניסית קודם, כי מרוב בגדים, לא שמת לב שהם קיימים בארון.

אבל, רגע! היי קשובה לעצמך, הישארי נאמנה למה שאת אוהבת, היזהרי משילוב הדפסים מוגזם מידי, משילוב צבעים משונה, כמורה את לא יכולה להתפרע עם שילובי צבעים, או שילובי הדפסים, זה ירצד לילדים בעיניים ויפריע להם (כן, זה משפיע!) וגם אם את אשת עסקים, או עובדת במשרד, עלייך ללכת בצורה מכובדת שמתאימה לסוג העבודה שלך ושמדגישה את הצדדים הטובים שבך (מבפנים ומבחוץ). 
השתדלי שהלוק יהיה עם כמה שפחות צבעים דומיננטיים (3 זה המקסימום), במידה והחלטת לשלב הדפסים שההדפסים לא יהיו באותו הגודל, אלא בגדלים שונים. נרחיב על כך בכתבות הבאות, ועד אז 
נסי להיות קשובה לעצמך ולהתאים את הבגד אלייך, כי רק ככה תצליח להרגיש טוב עם מי ומה שאת!