חברות הקונגרס המוסלמיות לא יורשו להיכנס לישראל

בישראל התקבלה ההחלטה שלא לאפשר את כניסתן של ראשידה טלאיב ואילהן עומאר לארץ מחשש לפרובוקציות ולנזק תדמיתי לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/19 15:11 יד באב התשעט

חברות הקונגרס המוסלמיות לא יורשו להיכנס לישראל
אילהן עומאר, צילום: shutterstock

אחרי הפרסום על הכוונה של שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות מוסלמיות, ראשידה טלאיב ואילהן עומאר להיכנס ישראל, בישראל התקבלה ההחלטה שלא לאפשר את כניסתן. בשעה זו ההחלטה עוברת לאישור הגורמים הרלוונטיים. גורם דיפלומטי ישראלי: מניעת הכניסה תוביל לנזק תדמיתי‎.

שעות לאחר הפרסום, יעל פתיר, מנהלת ג'יי סטריט ישראל, מסרה תגובה חריפה ביותר על הממשלה שבה הזהירה כי איסור הכניסה הוא "הכרזת מלחמה": "מניעת כניסתן לישראל של חברות הקונגרס אילהן עומאר וראשידה טלאיב, תהיה בבחינת הכרזת מלחמה על המפלגה הדמוקרטית, אשר לאורך השנים מהווה את בסיס התמיכה האיתן ביותר של מדינת ישראל בארצות הברית".

מחזיק תיק יחסי החוץ של מועצת יש"ע, ראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי תומך בהחלטה, וכמי שרק בשבוע שעבר נפגש עם עשרות נציגים של חברי המפלגה הדמוקרטית הוא מעריך כי לא יווצר נזק משמעותי ביחסי המפלגה וישראל.

ראשידה טלאיב

ראשידה טלאיבצילום: shutterstock

"רק בשבוע שעבר הרצאתי לעשרות נציגי המפלגה הדמוקרטית", אמר רביבי "אינני רואה בהחלטת הגורמים בישראל כזו שתסתום את הגולל על יחסי ישראל והדמוקרטים. שתי חברות הקונגרס ביקשו לעורר פרובוקציה ומחלוקת, אני באופן אישי ואנחנו ביהודה ושומרון נשמח להפגש עם כל אחת ואחד בעלי כל דעה ובתנאי שלא יבקש לשלול את עצם זכות הקיום של מדינת ישראל".