בית המשפט אסר על עיריית עפולה לקיים הפרדה מגדרית בהופעת זמר חסידי

שופט בית המשפט המחוזי בצפת קיבל את עתירת שדולת הנשים, ופסק כי לא תותר הפרדה מגדרית בהופעתו של הזמר החסידי מוטי שטיינמץ. ח"כ גפני: "הפסיקה של השופט היא פסיקה מרושעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/19 17:49 י באב התשעט

בית המשפט אסר על עיריית עפולה לקיים הפרדה מגדרית בהופעת זמר חסידי
צילום: shutterstock

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, יונתן אברהם, פסק היום (א') כי תיאסר כל צורה של הפרדה מגדרית בהופעתו של הזמר החסידי מוטי שטיינמץ בפארק העירוני בעפולה ביום רביעי הקרוב. 

בפסק הדין של השופט אברהם נכתב: "אני אוסר על ביצוע הפרדה מגדרית על רקע של מין, גזע או כל מגדר אחר במהלך האירוע. כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי לפי שיקול דעתו לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר בזאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם מארגן אחר באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי".

עוד הוסיף השופט: "אני מורה למאבטחי וסדרני המשיבות (עיריית עפולה וחברת המתנ"סים העירונית - ש"פ) למנוע כל נסיון שנועד לבצע הפרדה מגדרית, לסכל כל נסיון להציב שלטים המורים על הפרדה כאמור או מחסומים או אמצעי כריזה וכיו"ב, ולערב את משטרת ישראל הנוכחת במקום בכל מקרה שגורם כלשהוא ינסה לבצע הפרדה כאמור. אין באמור לעיל כדי למנוע מכל אדם בקהל החפץ מרצונו החופשי לשהות במקום מסוים באזור האירוע, כדי לשהות בו"

מעיריית עפולה כעסו על החלטת בית המשפט : "מתוך 360 אירועי קיץ, הרשות ביקשה להפיק אירוע לציבור החרדי שיחגוג וייהנה לפי מנהגיו. צר לנו שלא התאפשר. נכבד את החלטת ביהמ"ש".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התייחס להחלטת בית המשפט: "הפסיקה של השופט היא פסיקה מרושעת, שמתאימה לט' באב - יום החורבן".

בתגובה להחלטת בית המשפט מסר יו"ר הבית היהודי שר החינוךרפי פרץ: "ההחלטה לבטל אירוע נפרד היא רמיסת כבודם של ציבור יקר וגדול. אני קורא לבית המשפט לרדת ממגדל השן אל העם שברחובות ולהבין איזה פער יש בין כותלי בית המשפט לאזרח הפשוט שאירוע כזה לא מפריע לו ואף משמח אותו". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן