סופית: הרב פרץ החליט לא להאריך את כהונתו של אברהם ליפשיץ

כמו שפורסם לראשונה בכיפה, שר החינוך החליט שראש מנהלת החמ"ד יסיים את כהונתו כבר בסוף החודש הקרוב. את שנת הלימודים החדשה יחל החינוך הדתי עם הנהלה חדשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/19 22:16 ו באב התשעט

סופית: הרב פרץ החליט לא להאריך את כהונתו של אברהם ליפשיץ
ליפשיץ עם שר החינוך הרב פרץ בכנס נחלים, צילום: דוד וייל

שר החינוך, הרב רפי פרץ, החליט שלא להאריך את כהונתו של ראש החמ"ד אברהם ליפשיץ, וזאת על אף שהרב פרץ הוא שר בממשלת מעבר שאינה רשאית למנות ראש חמ"ד חדש. 

https://www.youtube.com/watch?v=tcnhQaQUQAg&feature=youtu.be

כפי שפורסם בכיפה, כהונתו של ליפשיץ היתה אמורה להסתיים בסוף החודש, אולם בכיוון שממשלת ישראל נמצאת בתקופת ממשלת מעבר לא ניתן להקים ועדת איתור למציאת מחליף קבוע. על אף זאת החליט שר החינוך הזמני להחליף את יו"ר החמ"ד בעשור האחרון בממלא מקום עד אשר תוקם ממשלה קבועה לאחר הבחירות. בין המועמדים להחלפת ליפשיץ נמצאים הרב אוריאל עובדיה, מפקח החינוך היסודי בחמ"ד, ושושנה נגר, מחמ"דית (מנהלת מחוז בחמ"ד) במחוז תל אביב. במידה ועובדיה או נגר ייבחרו לתפקיד ראש החמ"ד, אזי, התפקיד הנוכחי של מי מהם שייבחר יישאר ללא מינוי.

שר החינוך הודה ליפשיץ על תפקידו: "הרב ליפשיץ כיהן קרוב לעשור בתפקיד, והניח תשתית ענפה של עשייה. לאורך השנים הוא יצר תנופה גדולה בתחום של ההישגים הלימודיים והערכיים, והודות לתרומתו, מובילים כיום מוסדות החמ"ד בשיעור הגיוס לצבא, בשיעור הזכאות לבגרות, בהתנדבות למען אוכלוסיות נזקקות ובכלל בתרומה לקהילה. הרב ליפשיץ דאג לכנס תחת כנפי החמ"ד את כל חלקי החברה הדתית, בנה לכולם בית משותף, ופעל ללא לאות כדי להבטיח לתלמידים הבאים מרקע כלכלי נמוך שוויון הזדמנויות".