הזיגזג של ח"כ אלעזר שטרן

כשהיה קצין החינוך הראשי של צה"ל, הורה תא"ל אלעזר שטרן לסגור את 'במחנה' בעקבות כתבות "שאינן הולמות את העיתון", בהן - כתבה על אלוף הומוסקסואל. היום קרא ח"כ שטרן לפיטוריו של הרב רפי פרץ בעקבות התבטאויותיו בנושא טיפולי המרה. שטרן: "הכתבה בזמנו לא התאימה ספציפית ליום הזיכרון"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 15/07/19 14:51 יב בתמוז התשעט

הזיגזג של ח"כ אלעזר שטרן
קצין חינוך לשעבר, ח"כ אלעזר שטרן, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

בשנת 2001, פורסמה הידיעה כי קצין החינוך הראשי דאז, תא"ל אלעזר שטרן הורה לסגור את עיתון הצה"לי "במחנה", זאת לאחר שפורסמה בעיתון הצבאי כתבה על אלוף משנה הומוסקסואל, בשם אלי שרון. בתגובה הרשמית של דובר צה"ל אז נכתב כי: "בשבועות האחרונים התפרסמו מספר כתבות שאינן הולמות עיתון כ"במחנה". לפיכך החליט קצין חינוך ראשי להשעות את הפקת העיתון עד שיימצא פתרון הולם".

כעת, אחרי התבטאויותיו של שר החינוך, הרב רפי פרץ בעניין טיפולי ההמרה, חבר הכנסת מטעם כחול לבן, קצין החינוך לשעבר, אלעזר שטרן אמר: "לצערי, הרב רפי לא יכול להמשיך לכהן כשר החינוך"

"כשהייתי קצין חינוך ראשי, העיתון 'במחנה' היה נראה כמו ידיעות אחרונות. הגיע שבוע של יום הזיכרון, ואז בכותרת הראשית של עיתון במחנה הייתה כתבה עם קצין שיצא מהארון. בגיליון של יום הזיכרון זו לא צריכה להיות הכותרת הראשית ולכן סגרתי את העיתון", כך אומר לנו היום ח"כ אלעזר שטרן. 

מה כל כך חמור בדברים של הרב רפי פרץ?

"ההבנה שלי היא שהעדפה מינית היא לא עניין של בחירה. הוא בעצם אומר לתלמידים שהם להט"בים, שהם נחותים. שיש בהם מום. אז הוא לא יכול להיות שר חינוך. הוא יכול להיות תלמיד של הרב טאו או ראש המכינה של הבן שלי, כמו שהוא היה, אבל לא שר חינוך".

יש הטוענים שהטבע האנושי הוא זכר ונקבה, מדוע הוא לא יכול להגיד את דעתו?

"הוא יכול לדבר על החשיבות להביא ילדים או על ערכי המשפחה. אין לי בעיה עם זה. אבל ככה הקדוש ברוך הוא ברא אותם. זכותו של הרב רפי להחזיק בעמדות כאלה. אבל יש לו שתי אפשרויות. או שיפקיד את הדעות שלו בכספת בזמן שהוא שר חינוך, או שלא יהיה שר חינוך ולהמשיך ללמד את התלמידים שלו את הדברים האלה".

"אני בא מבית מדרש שרוצה להרבות יהדות בישראל. אני חושב שהבעיה היא שהציבור הכללי בישראל רואים שזו היהדות שהם מציגים, זה מרחיק אותם מהיהדות. וזה האיום הכי גדול".

אז היהדות צריכה להיות יותר סלחנית?

"היהדות לא צריכה להיכנס למיטה של אף אחד".