גבי אשכנזי: הרב פרץ לא יוכל לכהן כשר החינוך

חבר הכנסת הבכיר ממפלגת כחול לבן התייחס לסערה סביב הרב רפי פרץ ואמר כי יו"ר הבית היהודי לא יוכל לכהן בממשלה הבאה כשר החינוך. זאת בניגוד לעמדת יו"ר מפלגתו, בני גנץ שסרב לקרוא לפיטוריו של שר החינוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/19 09:01 יב בתמוז התשעט

גבי אשכנזי: הרב פרץ לא יוכל לכהן כשר החינוך
אשכנזי , צילום: יובל כהן אהרונוב

חבר הכנסת גבי אשכנזי, מראשי מפלגת כחול לבן, הגיב הבוקר (ב') לסערת "טיפולי ההמרה" שיצר שר החינוך, הרב רפי פרץ. "הרב פרץ לא יוכל לכהן כשר חינוך לאחר הבחירות". כך אמר אשכנזי בראיון לכאן ב'.

אשכנזי התייחס גם לאפשרויות שמפלגתו תאחד אליה עוד מפלגה בגוש המרכז-שמאל ובעיקר לאפשרות לשיתוף פעולה עם 'ישראל דמוקרטית' של אהוד ברק. "אנחנו רוצים להקים ממשלת אחדות רחבה, ומקווים שמשמאל לכחול לבן נראה מפלגה אחת. ברק יהיה איתנו בגוש. אם אתה שואל אותי אם אנחנו מצרפים מפלגות נוספות לכחול לבן - התשובה היא לא", הבהיר אשכנזי.

הוא התייחס להקלטות של השר לשעבר משה יעלון שפורסמו בחדשות 12, בהן הוא נשמע מתנגד להסכם הרוטציה בין יאיר לפיד לבני גנץ. "בוגי רצה את החיבור הזה, הוא התייחס להסכם, לא לחיבור. הוא לא נגד ההסכם, היו כל מיני סעיפים שהיו לו השגות, הן לובנו", דברי אשכנזי.

כזכור, אתמול סרב יו"ר מפלגתו של אשכנזי, בני גנץ לקרוא לפיטוריו של הרב רפי פרץ מתפקידו. גנץ אמר כי הרב רפי פרץ סטה סטייה חמורה, אי אפשר שלא להתייחס לזה, אך הוא אינו עוסק בפיטוריו.