עיריית רמת גן אישרה: תחבורה ציבורית בשבת

מועצת העיר אישרה החלטה תקדימית, לפיה העירייה תפעיל שאטלים מרחבי העיר אל חוף הים. זעם בציבור הדתי והחרדי: "החלטה מבישה, חציית קו אדום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/19 08:54 ז בתמוז התשעט

עיריית רמת גן אישרה: תחבורה ציבורית בשבת
תחבורה ציבורית. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. סבי ברנס

מלחמות השבת ברמת גן מחריפות. מועצת העיר אישרה אמש (ג') ברוב של 15 נגד 6 מתנגדים, הפעלת שני קווי שאטל מרחבי העיר אל חוף הים. על פי החלטת מועצת העירייה, הקווים לא ייכנסו אל תוך השכונות, כדי לא לפגוע בצביון השבת, אלא יעברו בצירים מרכזיים בעיר.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן, כתב לאחר אישור ההחלטה: "התווכחנו, ומעתה כולנו אחים אוהבים ומכבדים אחד את השני. עם ישראל  תלוי קודם כל באחדותו. הנהלת העיר תפעל מייד להתקשרות עם מפעיל ותפרסם בהקדם את המסלולים וזמני פעילות".
שאמה-הכהן הוסיף: "צביון של עיר לא יכול להיבחן תחת אירועי הטווח הקצר. אין לי ספק שרמת גן בדרך להיות טובה יותר לכולם לחילונים ולדתיים. רק הכלה, הבנה ופסילת כל כפייה, יביאו לכך שלכולם יהיה פה טוב יותר והמשחק יפסיק להיות משחק סכום אפס בו טובתו וצרכו של אחד יכולים לבוא רק על חשבון האחר". 

כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית רמת גן

כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית רמת גןצילום: פלאש 90

מנגד, במפלגות החרדיות והדתיות ההחלטה התקבלה בזעם רב. חבר מועצת העיר מטעם ש"ס, עו"ד זוהר ישרים, אמר הבוקר בגל"צ: "מדובר באפליה גורפת של הציבור הדתי שלא יכול להשתמש בתקציב שיועד להסעות הללו".

ח"כ אופיר סופר (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) כתב הבוקר בתגובה: "מאז ומתמיד רמת גן היוותה גשר בין חילונים, חרדים, דתיים ומסורתיים. בהינף יד מגיע ראש העירייה שמתיימר לקרוא לעצמו מסורתי מבית ופשוט הורס את כל המרקם בין האוכלוסיות בעיר במספר החלטות פופוליסטיות והזויות שהשיא שלהן הגיע אתמול בישיבת מועצת העיר.
אדוני ראש העירייה, אם אתה מתכוון להפוך את רמת גן לתל אביב 2 אולי כדאי שתלמד קצת ממאיר דיזינגוף עליו השלום, שלמרות היותו חילוני לא נתן יד לפגיעה ביום קדושתו של העם היהודי".

סיעת יהדות התורה פרסמה הודעה נזעמת בעקבות אישור קווי השבת בעיריית רמת גן. בהודעה נאמר כי "נפל דבר בישראל! לבושתנו ולחרפתנו ביצעה עיריית רמת-גן מהלך מחפיר ומביש לאישור היסעי תחבורה ציבורית בימי שבת וחג, תוך פגיעה בסטטוס קוו הנהוג בכל השנים, ותוך התעלמות מרגשותיהם של רבבות תושבי העיר שומרי מצוות ומסורת ישראל".

על פי הודעת יהדות התורה, "מדובר בחציית קו אדום של ראש עירייה הפועל ממניעים אנוכיים וחיפוש כותרות, ובכך מכתים את העיר רמת גן בהרס ערכי הדת וקדושת יום השבת. צעד בוטה מעין זה יגרור מחיר פוליטי כבד נגד כרמל שאמה הכהן. הסיעה לא תעבור על כך לסדר היום ותפעל בשיתוף אנשי חוק ומשפטנים על מנת למנוע את יישום ההחלטה לפגוע בשבת קודש ובסטטוס קוו".