סמוטריץ לעוצמה יהודית: "הציבור מצפה מאיתנו להתאחד"

אחרי החיבור בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, שר התחבורה פונה לבן גביר וחבריו להתאחד. "צו השעה הוא לגלות אחריות וללכת שוב ביחד"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 09/07/19 17:33 ו בתמוז התשעט

סמוטריץ לעוצמה יהודית: "הציבור מצפה מאיתנו להתאחד"
אחדות שוב על הפרק | סמוטריץ', בן גביר ופרץ בימים טובים יותר, צילום: יחצ

שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' קורא היום (ג') למפלגת עוצמה יהודית להתאחד שוב עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי. "אני מאמין שזה לא הזמן לכל אחת מהמפלגות לנסות לשפר עמדות ולהרוויח עוד משהו, גם אם כל אחד בטוח שזה צודק ומגיע לו".

כזכור, היום נחתם הסכם בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' טוען כי מאז שהוכרזו בחירות חדשות הוא פועל לאשרור ההסכם שנחתם בין שלושת המפלגות שמרכיבות את איחוד מפלגות הימין.

"אני מאמין שזה לא הזמן לכל אחת מהמפלגות לנסות לשפר עמדות ולהרוויח עוד משהו, גם אם כל אחד בטוח שזה צודק ומגיע לו", אומר סמוטריץ'. "צו השעה הוא לגלות אחריות וללכת שוב ביחד. ההסכם הזה נחתם בינינו רק לפני חצי שנה. הוא היה טוב אז והוא טוב גם היום. אלמלא בג"ץ שפסל את מיכאל בן ארי ולא אפשר לנו לקדם את איתמר למקום החמישי במקומו - לעוצמה היה כבר היום חבר כנסת פעיל. אני מזכיר לכם שהצטרפנו לכל העתירות בנושא הזה ועשינו כל שיכולנו כדי שזה יקרה".

סמוטריץ' טוען כי כבר חודש הוא מפציר גם בבית היהודי וגם בעוצמה יהודית לא לחשוב על טובת המפלגה אלא על טובת עם ישראל וארץ ישראל. "אם נמשיך למרוט אחד לשני את הנוצות לציבור פשוט ימאס מאיתנו. מכולנו. ובצדק. אנחנו באותה סירה. השמאל מתחבר, הערבים מתחברים, ורק אנחנו ממשיכים לריב. זה פשוט נורא".

במכתב ששיגר לחברי מפלגת עוצמה יהודית אומר יו"ר האיחוד הלאומי כי "גם לי היו את הסיבות הכי טובות בעולם לדרוש לפתוח את ההסכם. במבחן התוצאה הבית היהודי קיבלו ארבעה מנדטים (כולל הרב אלי בן דהאן ששוריין בליכוד) ולמפלגת האיחוד הלאומי שלי רק שנים. למרות שלפי ההסכם יכולתי לבחור את התפקיד הבכיר, הנסיבות הביאו לוויתור נוסף שלי ולמינויו של הרב רפי לשר החינוך. ובכל זאת, אני הודף את כל הלחצים של פעילי המפלגה שלי (ותאמינו לי שיש הרבה כאלה) ומסרב לדון בפתיחת ההסכם. עכשיו לא זמן להיות צודק. עכשיו זמן להיות חכם, לגלות אחריות ולהתאחד, גם אם יש בכך ויתור מסויים".

"היום ברוך השם בבית היהודי הסכימו לאשרר את ההסכם כפי שהוא", כותב סמוטריץ' ומוסיף "אני ממש מפציר בכם - בואו גם אתם עוד היום ותחתמו בדיוק על אותו הסכם. שימו מאחורה את משקעי העבר ואת הרצון הלגיטימי לשפר עמדות. אנחנו אוהבים אתכם ורוצים אתכם באמת ובתמים איתנו. זה יהיה ממש פשע אם לא נתאחד ובגללנו תקום כאן ממשלת שמאל. זו ממש התאבדות. יש לנו הסכם. חתמתם עליו אז ושום דבר לא השתנה מאז שמצדיק לפתוח אותו. איתמר יהיה בע"ה חבר כנסת ואם נעבוד נכון ותהיה לנו סיעתא דשמיא אז גם מי שתשימו כהבא בתור אחריו. כדי להגדיל את החיבור ואת הכח הפוליטי הכולל שלנו. אני בטוח שגם אתם תגלו את האחריות הזו ותדרשו ממנהיגי המפלגה שלכם לא לעסוק בפוליטיקה אלא להציל את ארץ ישראל". כך סמוטריץ'

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן