עצומה חדשה דורשת: ישיבה נפרדת באירועי החמ"ד

עצומה המופצת בקרב מורי החמ"ד ובציבור קוראת לאמץ ישיבה נפרדת בכנסים ובאירועים של החינוך הממלכתי דתי: "כקיום הלכות פשוטות". נאמני תורה ועבודה: "בהצבת הדרישה להפרדה יש מעשה שאינו צנוע"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/07/19 15:50 ו בתמוז התשעט

עצומה חדשה דורשת: ישיבה נפרדת באירועי החמ"ד
דרישה להפרדה. כנס מנהיגי חינוך של החמ"ד, שלשום, צילום: אתי אורלב

הפרדה בחמ"ד? עצומה המופצת בימים האחרונים, לאחר כנס מנהיגי החינוך של החמ"ד, שהתקיים ביום ראשון האחרון, קוראת לקיים הפרדה בין גברים לנשים בכנסים ובאירועים של מינהל החינוך הדתי במשרד החינוך.

"אנו רואים שליחות רבה בקיום הלכות במלואן", כותבים מפיצי העצומה, שלא מזדהים בשמותיהם. "אנו מחנכי ילדי ישראל וראויים לתת דוגמה. קוראים בזאת לכל אחראי הטקס כי טקס זה מצריך הפרדה!! לא יתכן שגברים ונשים ישבו ללא הפרדה בכנס מסוג זה". נכתב בעצומה. 

לדבריהם, "ישיבה מעורבת אינה הולמת את רוח ההלכה ואת חזון החמ"ד המבוסס עליה. בטוחים אנו שהדמויות השנתיות שאנו הולכים לאורן היו תומכות בהפרדה. הרב קוק.. הרב גץ.. או כל דמות שנתית שלאורה הלכנו לא היו תומכים בכנס מעורב.. 
חשוב שנקיים את רוח הדמויות ולא רק נלמד עליהם".

כנס מקהלות החמ"ד

בקרוב הפרדה מלאה? אילוסטרציהצילום: יח"צ חמ"ד

בתגובה, מוחים בתנועת נאמני תורה ועבודה על הדברים, ואומרים כי ההחמרה המוגזמת בהפרדה - היא עצמה חוסר צניעות: "אנו תמהים על העצומה שיזמו מחנכים שהשתתפו בכנס החמ"ד, המביעים דעה חד מימדית בסוגיית הישיבה המעורבת". אומרים בנאמני תורה ועבודה. 

"חלק מן הדמויות המובילות של החמ"ד לדורותיו תמכו בגלוי ובמפורש בקיומה של חברה מעורבת וצנועה, כמו למשל הרב עוזיאל זצ"ל שכתב (משפטי עוזיאל, חו"מ, ו) כי "הסברא נותנת לומר דבכל כנסיה רצינית ושיחה מועילה אין בה משום  פריצות... לא מצאנו לשום אחד מגדולי הפוסקים הראשונים שיאמר כן (שיש לשבת בנפרד)". 
כך כתבו גם תלמידי חכמים אחרים מבין מנהיגי הציונות הדתית. 

"כמי שמחנכים לחיים של צניעות, אנו חוששים שדווקא בהצבת הדרישה להפרדה יש מעשה שאינו צנוע, וכי הפרדה במקום שאינו נצרך עלולה ליצור מתחים מיותרים במקום שרבים מהמשתתפים והמשתתפות בכנסי החמ"ד, המקפידים בקלה כחמורה, אינם מרגישים שיש בכך צורך. 
יתרה מכך, אנו סבורים שיש בקריאה להפרדה משום הטלת דופי בראשי החמ"ד ובמאות ואלפי המנהלים והמנהלות, המורים והמורות, כאילו הם פועלים בניגוד ל"הלכות פשוטות" או לרוח ההלכה.
מי שמרגיש שההפרדה דרושה בעבורו ינהג כך בקהילתו, אך לא ידרוש זאת מכלל המחנכים בציבור הדתי. אין הצדקה להפרדה בכנסי החמ״ד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן