מכורים? כך תאכלו שוקולד בלי ייסורי מצפון

לכבוד יום השוקולד הבין-לאומי שחל השבוע, והשאלות הרבות על "איך יתכן ששוקולד יכול להיות בריא"? הגיע הזמן ללמוד אחת ולתמיד האם הוא באמת מסוגל להיחשב כבריא, ואילו תחליפים אפשר למצוא לו?

חדשות כיפה קרן שמש 08/07/19 10:00 ה בתמוז התשעט

מכורים? כך תאכלו שוקולד בלי ייסורי מצפון
צילום: shutterstock

חשוב לומר כי כמו בכל דבר בחיים הסוד הוא במינון. לכן, גם מהדברים הבריאים ביותר שיש חשוב לאכול במידה. כמעט וכל מוצר מזון שנצרוך באופן מוגזם יהפוך למזיק ומסוכן, קל וחומר אם זה מזון שמראש לא היה בריא במיוחד.

כבר במשלי, שלמה המלך הזכיר את הכלל "דְּבַשׁ מָצָאתָ אֱכֹל דַּיֶּךָּ פֶּן תִּשְׂבָּעֶנּוּ וַהֲקֵאתוֹ" כלל זה מלמד אותנו, לא רק על הסתפקות במועט ועל חשיבות השליטה בצרכים ובהנאות שלנו, אלא מלמד אותנו גם כלל חיובי – תמיד אפשר ואפילו רצוי לטעום כדי להשתחרר מהצורך.

שוקולד מריר נחשב למזון טוב ביותר המשלב בריאות וטעם משובח, שכן הטעם המתוק-מריר שלו הוא רק בונוס ליתרונות הבריאותיים הרבים שבו. מכינים אותו מפולי קקאו, שהם בין האנטי-אוקסידנטים הטובים ביותר שיש לטבע להציע לנו. הם לא רק מגרים את בלוטות הטעם שלנו, אלא גם מועילים לבריאות הכללית שלנו. אפשר להשתמש בשוקולד מריר בעוגות, עוגיות ושייקים או שפשוט אפשר לנשנש כמה קוביות ממנו.

שוקולד מריר בהחלט יכול להיות בריא בתנאי שאוכלים ממנו באופן סביר (2-4 קוביות). שוקולד מריר נחשב איכותי ובריא יותר ככל שאחוזי מוצקי קקאו שלו גבוהים יותר. מומלץ לצרוך שוקולד מריר המכיל 85% מוצקי קקאו המכיל לרוב כמות סוכרים נמוכה. מוצקי הקקאו מבטיחים שהשוקולד יותר בריא וכמובן יותר מריר בטעמו.

צילום: shutterstock

 

מחקרים עדכניים מלמדים שאכילה של מעט שוקולד מריר פעמיים בשבוע יכולה להוריד את לחץ הדם ולהסדיר קצב את הלב. היא גם משפרת את זרימת הדם ומונעת מהיווצרות חסימות בכלי הדם. חוץ מהלב גם המצב הנפשי מושפע לטובה משוקולד, הריבאונד המועדף ביותר אחרי פרידה כאובה במיוחד. בשוקולד מריר יש גם כמות גבוהה של פנתילאמין, אותו מרכיב שמשחרר גופנו כשאנו מתאהבים וגורם למוח לשחרר אנדורפינים המשפרים את מצב הרוח.

אם בכל זאת לא השתכנעתם, ואתם מחפשים חלופות טעימות לשוקולד המועילות גם הן לבריאות, אתם חייבים לנסות את החלבה הביתית. כאשר מערבבים טחינה גולמית עם דבש או סילאן, הם יוצרים יחד ממרח חלבה בריא. החלבה עשירה בסידן ומגנזיום הטובים לעצמות ולשרירים יחד עם דבש שנחשב למלא בוויטמינים.

לגיוון, אפשר לצרוך גם ממרח חרובים בטעם שוקולד בהנחה ומדובר במוצר טבעי וללא תוספת סוכר, או ריבה קונפיטורה המכילה 100% פרי ללא צבעי מאכל וללא חומרים משמרים. בחירות פחות מתוקות אך בהחלט בריאות הם ממרח שקדים או חמאת בוטנים טבעיים המסוגלים להיות אלטרנטיבה מזינה וטעימה לחטיפים ונשנושים.

 

לטורים קודמים

 

הכותבת: קרן שמש מרצה באקדמית גליל מערבי, נטורופתית ותזונאית, מטפלת רגשית ומנחת קבוצות לשינוי דפוסי אכילה.