מקורבי הרב אליהו על פסק הדין בפרשת הרב טל: "בית הדין מאשר את טענותינו"

בסביבתו של הרב שחשף את הפרשה, טענו כי החלטת הדיינים לא מזכה את הרב טל ואמרו לחדשות כיפה: "הם מאשרים שהיו לו קשרים ארוכים עם האשה ושהוא התנהל על פי רוח הקודש"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 05/07/19 07:33 ב בתמוז התשעט

מקורבי הרב אליהו על פסק הדין בפרשת הרב טל: "בית הדין מאשר את טענותינו"
הרב אליהו, צילום: אלישמע סנדמן

דייני ביתי הדין המיוחד, בפרשת הרב שמואל טל, אמנם התירו לו אמש (ה') להמשיך ולעמוד בראשות ישיבתו, אך בסביבתו של הרב שמואל אליהו, שחשף את הפרשה, לא ראו בהחלטה כטיהור שמו אלא הפוך מכך.

"מומלץ לקרוא את פסק הדין ולא את הודעת הדוברות של הרב טל" הם אמרו לחדשות כיפה זמן קצר לאחר ששלושת הדיינים פרסמו את החלטתם בפרשה שהסעירה את המגזר הדתי לאומי.

לדבריהם, "בית הדין מאשר את הטענות שלנו, שהיו לו קשרים ארוכים עם האשה ושהוא התנהל על פי רוח הקודש. הוא לא מאשר את תמונות התועבה שהוא לא מצא, מהסיבה שהוא לא קיבל את המחשב המקורי, כפי שכתבנו לו כמה פעמים".

גורם נוסף המעורה בפרשה מתח ביקורת על הדיינים ואמר: "מעניין אם הם ישלחו את הבנות שלהם ללמוד אצל הרב טל, או שהם מתירים זאת רק לבנות של הציונים".

הרב שמואל טל

הרב שמואל טלצילום: ישיבת תורת החיים

כזכור, לפני מספר שבועות נחשפו החשדות נגד הרב טל, העומד בראש ישיבת תורת החיים ביד בנימין, לפיהן הוא ניהל קשרים אסורים עם אשה נשואה ואף ייעץ לה להתגרש תוך שהוא מתבסס על "רוח הקודש". יש לציין כי החשדות לא היו פליליות.

מי שנכנס לעובי הקורה היה רב העיר צפת, הרב אליהו, שבשלב מסויים אף כתב לראשי ישיבות כי הוא לא ממליץ לאף אחד ללמוד אצל הרב טל וכי הוא אינו ראוי לעמוד בראש ישיבתו. הרב טען כי התנהלותו של הרב טל חזרה על עצמה מספר פעמים ולא עמדה בקנה אחד עם היותו דמות תורנית מובילה המשפיעה על קהילה שלמה.

בהמשך, נקבע כי בית דין מיוחד, בנשיאותו של הרב אשר וייס, יבדוק את הפרשה ואמש הוא קבע כי הרב טל יכול להמשיך בראשות הישיבה, מאחר ולא הוכח כי קשריו עם אותה אשה היו אסורים ובעלי אופי רומנטי והם אף קבעו כי הרב לא בא במגע פיזי עם אשה מלבד רעייתו.

לצד זה, מתחו הדיינים ביקורת על קשרים אלה וכן על שימוש הרב ברוח הקודש במתן ייעוצים שונים. כמו כן, פסק דינו נקבע לאור הבטחתו של הרב שלא ימשיך להעניק ייעוץ זוגי ולא ייפגש יותר באופן פרטני עם נשים למטרות ייעוץ.