אביו של סלומון טקה בהלוויית בנו: "במה אנחנו שונים שאנחנו אתיופים?"

אלפים השתתפו בהלווייתו של סלומון טקה, הצעיר בן העדה האתיופית, שנורה בידי שוטר. אביו: "באנו לפה ביחד, איך יהכל נהרס? ח"כ תמנו שטה: "אם רנתניהו מעוניין לעשות צעד לקראת הקהילה השרויה במשבר אמון חריף, עליו להקים ועדת חקירה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/07/19 13:05 כט בסיון התשעט

אביו של סלומון טקה בהלוויית בנו: "במה אנחנו שונים שאנחנו אתיופים?"
אביו של סלומון טקה ז"ל בהלוויית בנו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשעה זו מתקיימת בבית העלמין תל רגב הלווייתו של סלומון טקה, שנורה למוות בידי שוטר בסוף השבוע, במהלך קטטה שהתפתחה בקריית חיים. בהלוויה משתתפים אלפי בני אדם, ביניהם שר החקלאות אורי אריאל.

הרב משה ברוך, רב הקהילה האתיופית באשקלון, קרא לחשבון נפש: "על כולנו, על כל החברה הישראלית לעשות חשבון נפש מאוד עמוק ולפשפש במעשינו. כשדם יהודי נשפך סתם זה לא טוב ואני מקווה שכל הגורמים הרלוונטיים ילמדו ויעשו מה שצריך לעשות כדי ללמוד לקח".

הלווייתו של סלומון טקה

הלווייתו של סלומון טקהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אפוורקה, אביו של סלומון טקה, ספד לבנו: "באנו לפה ביחד, איך יכול להיות שהכל נהרס, איך קרה לנו הדבר הזה? במה אנחנו שונים שאנחנו אתיופים? איך אפשר לירות בילד כזה מסכן? איך הבן אדם הזה רוצח בדם קר את הבן שלי? זה שהוא שוטר לא נותן לו את הזכות. הוא יושב כרגע בבית מלון".

"אנחנו מבקשים צדק", הוסיף. "הבן שלי כבר הלך. אני מקווה שהוא יהיה הקורבן האחרון. אל תבכו על הבן שלי, אנחנו דורשים שהרוצח יקבל את המגיע לו וימצא הצדק. תעזרו לי במאבק הזה. זה לא הפנים שלנו להרוס ולשרוף ולעשות נזקים. לא באנו לדרוש כסף אלא לומר שזו המדינה שלנו גם ובאנו בגלל הציונות. היינו חיילים ושוטרים ואף פעם לא רצחנו בדם קר. אנחנו דורשים שהצדק והחוק ייעשו".

אסף גובאנה, מדריך נוער ואחד מראשי הקהילה האתיופית בקריות, ספד לסלומון טקה: "האירוע הבא בפתח. כשגוף חיצוני יבדוק את כל מה שנעשה לקהילה, המדינה תהיה מופתעת. גוף שבודק את עצמו הוא לא גוף ניטרלי. ניתחו את הגופה באבו כביר - חבל שלא דרשנו נציג משלנו".

https://twitter.com/yair_kraus/status/1145985385434165249

"לא עשינו דרך ושילמנו מחירים יקרים בשביל להגיע למדינה הזאת כדי שהילדים שלנו ימותו בגיל צעיר ויירצחו לעיני חבריהם", הוסיף גובאנה. "איזו תקווה יש לילדים שהיו עדים לרצח הקר? כמה צלקות נושאת הקהילה על מחיר העלייה. כל הגופים שעוסקים מסבירים שנציגינו עושים הרבה, אבל למה זה לא נפסק?? למה אנחנו טומנים ילד? 
אני מבקש סליחה שלא היינו שם בשביל להגן עליו. הפקרנו אותו ובא שוטר והרג אותו. בשמי ובשם צעירי העיר, סליחה שלא היינו שם להגן עליך ולהושיט לך יד. יכלו לעצור או לכלוא אותו, הם מומחים בזה הרי. הרבה יושבים בכלא. האבא היה מוכן לשלם את מחיר המאסר אבל לא לעמוד ליד גופת בנו".

ח"כ פנינה תמנו-שטה (כחול לבן) עם תום לוויתו של הנער סלמון טקה ז"ל:

ח"כ פנינה תמנו שטה (כחול לבן) אמרה בתום מסע ההלוויה כי היא "קוראת לראש הממשלה ושר לביטחון פנים לדאוג לאלתר להקמת וועדת חקירה חיצונית לאירוע האלים והקשה הזה שבו חייו של הנער סלמון טקה נלקחו ע"י שוטר. המוות המזעזע של סלמון טקה ז"ל הוא מקרה קשה שמטלטל את הקהילה ביומיים האחרונים.  לצערי זה מתווסף לתלונות ומקרים רבים שהגיעו למח"ש ונותרו יתומים מצדק. הקמת וועדת חקירה היא הכרחית אם באמת ראש הממשלה והשר מעוניינים לעשות צעד לקראת הקהילה השרויה במשבר אמון חריף".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יעקב אשר, הוסיף כי "מקומם לראות איך באופן מחשיד ידה של המשטרה 'קלה על ההדק' דווקא במפגש עם אוכלוסיות ומגזרים בעלי צבע עור או לבוש כהה.  האירועים האחרונים  מעידים על התנהלות לקויה של המשטרה מול אוכלוסיות מוחלשות ומלמדים על מגמה מדאיגה של איפה ואיפה ביחס אליהם. אנו נדרוש  ממשטרת ישראל לערוך בדק בית שיכלול הפקת לקחים ומסקנות מעשיות שיובאו לידיעת הציבור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן