מתכוונת ליובל דיין? סיון רהב מאיר: "צריך להיזהר מאנשים שלועגים כך לתורת משה"

על רקע סערת יובל דיין, כתבה העיתונאית על פרשת קורח כי "אנשים חכמים ומפורסמים יכולים לטעות". הרב לונדין: "תורת ישראל תשרוד גם את השבר של אחד 'מגדולי המחזירים בתשובה' "

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/19 11:00 כד בסיון התשעט

מתכוונת ליובל דיין? סיון רהב מאיר: "צריך להיזהר מאנשים שלועגים כך לתורת משה"
סיון רהב מאיר. מהיום גם בטיסות, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סיפור חזרתו בשאלה של יובל דיין ממשיך לעורר גלים במגזר הדתי לאומי והבוקר (ה') התייחסה למקרה גם העיתונאית ומעבירת השיעורים סיון רהב מאיר.

"אנשים חכמים ומפורסמים יכולים לטעות", כתבה רבה מאיר בפייסבוק כשהיא מקפידה לא לנקוב בשמו של דיין, אלא לקשור את דבריה לפרשת השבוע.

לדבריה, "פתאום באמצע החיים, קורח פרסם בפומבי הצהרה שנשמעה מאוד קוסמת: 'כל העדה כולם קדושים', הוא צעק על משה ואהרון, 'ומדוע תתנשאו?'. כמה דמגוגיה. כמה פופוליזם. בטח שכולם קדושים, אבל קורח החליט שהוא עוזב את מסלול השיפור העצמי והתיקון התמידי שמוביל אל הקדושה. כולם קדושים ולכן הוא עצמו בדרגה של משה ואהרון. כולם קדושים ולכן אין בכלל טעם במצוות המעשיות ובלימוד התורה, שלהם הוא מתחיל ללעוג".

לסיום הוסיפה כי "הרב קוק כותב שגם בדורנו צריך להיזהר מאנשים שלועגים כך לתורת-משה, ושלא מבינים שהחיים הם סדנה אחת ארוכה ויסודית של בניית האישיות, צעד אחר צעד".

יובל דיין

יובל דייןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מי שהתייחס מפורשות לדבריו של יובל דיין, היה הרב חגי לונדין שכתב בפוסט משלו כי "לא נעים לי להרוס את חגיגת 'הבירור הנוקב', אבל למעט מגזר מאד מסוים - לא מדובר כאן בכזה סיפור טראומטי. אתמול נפגשתי בהרצאות עם מאות אנשים (חילונים, מסורתיים ודתיים) באיזור הדרום והמרכז וכמעט אף אחד לא ידע מי זה".

בהמשך ציין כי "לעיתים חברה שהיא מתוקשרת ורווית 'סלב' מייחסת חשיבות מוגזמת למה שקורה בתוכה. לא שאנו מזלזלים בכאב של כל אדם ושל כל קבוצה - אבל להכניס דברים לפורפורציה. תורת ישראל תשרוד גם את השבר של אחד 'מגדולי המחזירים בתשובה' (וואלה!) יובל דיין".