באיחוד הלאומי קבעו: המועמדים לכנסת וההסכמים הפוליטיים - בתוקף

מרכז המפלגה הצביע, ללא אף התנגדות בעד שימור הרשימה לכנסת ה-22 וגם בעד שימור הסכם הריצה המשותפת עם המפלגות החברות. סמוטריץ': "זה הזמן להתאחד"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 24/06/19 20:26 כא בסיון התשעט

באיחוד הלאומי קבעו: המועמדים לכנסת וההסכמים הפוליטיים  - בתוקף
השר בצלאל סמוטריץ' , צילום: כיפה

מרכז מפלגת האיחוד הלאומי הצביע הערב (ב') בעד שימור הרשימה לכנסת ה-22 וגם בעד שימור הסכם הריצה המשותפת עם המפלגות; הבית היהודי ועוצמה יהודית. יו״ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ׳ אמר: "אני קורא מכאן לכל השותפים, זה הזמן להתאחד, את הוויכוחים ננהל אחר כך. אתמול כבר היינו צריכים לאשרר את ההסכם של איחוד מפלגות הימין ומשם להושיט יד לכל מי ארץ ישראל עם ישראל ותורת ישראל יקרים לו שיצטרף למהלך".

ההצבעה במרכז מפלגת האיחוד הלאומי עברה ללא מתנגדים כלל והרשימה לכנסת ה-22 תישאר באותו הסדר בבחירות הקודמות. במקום הראשון, יו"ר המפלגה, השר בצלאל סמוטריץ', אחריו ח"כ אופיר סופר, אחריהם נמצאת חברת הכנסת לשעבר, אורית סטרוק, יוסי כהן והרב עמיחי אליהו

במפלגה פועלים בשבועות האחרונים לייצר רשימה אחידה, מלבד החיבורים עם הבית היהודי ועוצמה יהודית, גם אם נפתלי בנט ואיילת שקד. כחלק מהקמפיין "רצים ביחד - מתווכחים אחר כך", באיחוד הלאומי רוצים לראות רשימה מאוחדת יותר של מצביעי הימין. 

בנוסף אישר המרכז את מינויו של יהודה ולד למנכ״ל המפלגה.  בשנתיים האחרונות כיהן ולד כסמנכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי והיה חבר בצוות ניהול קמפיין הבחירות לכנסת ה-21. ולד נשוי לשירה להם  5 ילדים גר בישוב כרמי צור בגוש עציון. למד בישיבת ירושלים לצעירים (ישל"צ) ולאחר מכן בישיבת ההסדר באילת וישיבת הר המור. שירת כלוחם ומפקד בגדוד 101 של הצנחנים. בעל תואר ראשון ממכללת הרצוג ותואר שני מאוניברסיטת בר אילן. 

בשנים האחרונות עסק בחינוך והיה פעיל ציבורית במספר ארגונים שפעלו בתחומי ההתיישבות ודת ומדינה. בעבר היה ולד יושב ראש המזכירות בישוב כרמי צור וכיום מכהן כחבר מועצת גוש עציון וחבר הקרן לפיתוח גוש עציון.

ולד הודה על בחירתו ואמר: "אני מודה ליו״ר המפלגה השר בצלאל סמוטריץ׳ ולחברי המרכז על האמון. אני נכנס לתפקידי בתקופה מלאת אתגרים לציונות הדתית ומדינת ישראל ,מכיר בכובד האחריות ומתפלל שנפעל לעשות רק טוב באמונה שלמה ובעזרת ה'. אני מתכוון להאיץ בימים הקרובים יחד עם יו״ר המפלגה את המגעים לאחדות. לא נאפשר שוב לגרור את כולנו לקרבות בוץ מגזריים. הציבור מצפה לאחדות וריצה קדימה אנחנו מחוייבים לכך בזמן המהיר ביותר".