נתניהו צפוי להודיע: הרב פרץ שר חינוך וסמוטריץ שר התחבורה ונושאים אסטרטגיים

ראש הממשלה זימן את ראשי איחוד מפלגות הימין כדי לעדכן אותם לאיזה תפקיד הוא ממנה אותם בממשלת המעבר. סמוטריץ' צפוי לשמש כחבר פעיל בקבינט ואילו הרב פרץ ישמש כמשקיף

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 16/06/19 20:09 יג בסיון התשעט

נתניהו צפוי להודיע: הרב פרץ שר חינוך וסמוטריץ שר התחבורה ונושאים אסטרטגיים
ימנה אותם לשרים, צילום: פלאש 90, הדס פרוש, תומר ניוברג

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן למחר (ב') את ראשי איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', כדי לעדכן אותם בתפקידים שאליהם הוא מייעד אותם.

מהדיווח של עיתונאית חדשות 12, דפנה ליאל, עלה כי במהלך הפגישה שתתקיים בשעות הצהריים יודיע נתניהו לרב פרץ כי הוא ממנה אותו לתפקיד שר החינוך ואילו את חברו לתפקיד שר התחבורה לצד משרד נוסף.

לחדשות כיפה נודע כי התפקיד הנוסף אותו יקבל סמוטריץ' יהיה ככל הנראה שר לנושאים אסטרטגיים. בנוסף לכך, מסתמן כי ח"כ סמוטריץ' יכהן כחבר מן המניין בקבינט המדיני-ביטחוני וישתתף בהצבעות, ואילו הרב פרץ ישמש כמשקיף.

בשבוע שעבר נועד ראש הממשלה עם השניים כדי לסכם עימם על המשרדים שאותם הם ינהלו בממשלת המעבר עד לבחירות ולכינון הממשלה החדשה. לאחר כשעתיים דווח כי הפגישה הסתיימה ללא תוצאות, אך בסביבת ראש הממשלה כינו את הפגישה "חיובית" והבהירו כי הצדדים ייפגשו שוב.

יש לציין כי לאחר שנתניהו הודיע על מינויו של אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים, תקף אותו סמוטריץ' בחריפות ואמר כי הוא "לא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית", לה הוא הציע "להפיק לקחים". בתגובה לדברים, דווקא בסביבת יו"ר הבית היהודי תקפו את שותפו להנהגת איחוד מפלגות הימין שם אמרו כי "לא ברור למה סמוטריץ' בוחר לתקוף את ראש הממשלה במקום להסיק מסקנות"