השימוע לא יידחה - מנדלבליט דחה את בקשת נתניהו

"לאחר שקילת מכלול השיקולים והאינטרסים, מצאתי כי בנסיבות העניין אין הצדקה להיעתר לבקשה": כך הבהיר היועץ המשפטי לראש הממשלה. מועד השימוע יישאר במועדו - תחילת חודש אוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/19 14:29 ג בסיון התשעט

השימוע לא יידחה - מנדלבליט דחה את בקשת נתניהו
נתניהו ומנדלבליט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בקשת עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד לדחות את מועד השימוע - נדחתה. יועצו הבכיר של אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר גיל לימון, שיגר הבוקר (ה') מכתב לעו"ד חדד, בו נכתב: "היועץ המשפטי לממשלה שקל את הדברים, ולאחר שקילת מכלול השיקולים והאינטרסים הרלוונטיים מצא, כי בנסיבות העניין אין הצדקה להיעתר לבקשה ולשנות מהמועדים שנקבעו לקיום השימוע". לפיכך, מועד השימוע בתיקי נתניהו נשאר בתאריכים 2-3 לאוקטובר.

הודעת היועמ"ש מגיעה כאמור, בהמשך לפניית בא-כוחו של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד, שביקש לדחות את מועד השימוע נוכח החלטת הכנסת על התפזרותה וקיומן של בחירות נוספות ב- 17.9.19. עו"ד חדד נימק את הבקשה בכך שהבחירות דורשות את היערכותו של ראש הממשלה עצמו לשימוע, בעוד שבתקופת הבחירות ובתקופת הקמת הממשלה שלאחריה הוא יהיה עסוק במיוחד, לאור תפקידו כיו"ר הליכוד, בצד היותו ראש ממשלת ישראל.  

פרקליט המדינה, שי ניצן, היום

פרקליט המדינה, שי ניצן, היוםצילום: רועי עלימה, פלאש 90

כזכור, פרקליט המדינה שי ניצן אמר בחודש שעבר ש"אין כוונה לקפח את רה"מ ולהקצות לבאי כוחו זמן קצר מדי להכנה". עם זאת, ניצן הדגיש כי "אין מקום לדרוש ולצפות כי נתמהמה ונקצה פרקי זמן ארוכים כאשר אין סיבה אמיתית לכך. על יסוד היקף החומר, פרק זמן של שישה חודשים הוא סביר לחלוטין להתכונן לשימוע".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן