פרידה מהגברת הראשונה: נחמה ריבלין מובאת למנוחות

מסע הלוויה של אשת נשיא המדינה, נחמה ריבלין, הגיע להר הרצל, שם תיקבר בחלקת גדולי האומה. הנשיא ריבלין ספד לרעייתו בדמעות: "עכשיו חזרת הביתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/19 17:24 ב בסיון התשעט

פרידה מהגברת הראשונה: נחמה ריבלין מובאת למנוחות
צילום: Hadas Parush/Flash90

חברי כנסת, שרים וראש הממשלה נתניהו ורעייתו, הרמטכ"ל כוכבי והמוני בית ישראל הגיעו לחלוק כבוד אחרון לאשת נשיא המדינה, נחמה ריבלין, המובאת למנוחות בחלקת גדולי האומה בהר הרצל, שהלכה לעולמה ערב יום הולדתה ה-74. 

החזן הצבאי הראשי אברמסון ליווה את נשיא המדינה, בנותיו ענת וריבי, והנכד שי שנשא את הארון, באמירת 'אשת חיל'. הרב בני לאו אמר פרק תהילים, ונשיא המדינה נשא את תפילת הקדיש. 

הנשיא ריבלין ספד לרעייתו  בדמעות: "נחמה, נחמה שלי, אמא שלנו. קמתי הבוקר, את יודעת שלא הצלחתי לישון והסתכלתי בתאריך המוכר חמישי ביוני - מאמי יום הולדת שמח, יום הולדת עצוב. לפני מספר שבועות בביה"ח ביקשת שאחזיר אותך הביתה. היום נחמה שבת הביתה קרוב כ"כ לבית שלנו כאן מעבר לגבעה"

ענת ריבלין, בתה של נחמה ריבלין ספדה לאימה: "היא סבלה מאוד, אבל מצאה בתוכה כוח להמשיך. אני נדהמתי ושאלתי בספק 'כמה כוח יש לך אמא'. באחד הימים באשפוז היא אמרה לי שאם תדבר יום אחד בפומבי על הניתוח שעברה, היא תספר כמה חשוב היה לה להמשיך ולהשפיע על אנשים"

רבילין נאבקה במחלת ריאות בשנים האחרונות. לפני כמה חודשים עברה השתלת ריאה, אולם מצבה של ריבלין הדרדר. אתמול (ג') הלכה אשת הנשיא לעולמה.