מזכירות הליכוד אישרה את הריצה עם כחלון

מזכירות הליכוד התכנסה ואישרה את איחוד הרשימות ואת ביטול הפריימריז. כחלון יהיה במקום החמישי. סער, רגב, ארדן ואדלשטיין לא הגיעו לכינוס

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/19 17:16 כג באייר התשעט

מזכירות הליכוד אישרה את הריצה עם כחלון
חוזר הבית | נתניהו וכחלון, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ארבע שנים לאחר שהוקמה, מפלגת כולנו מתמזגת עם הליכוד. זאת לאחר שמזכירות הליכוד אישרה היום (ג') את ההחלטה על ביטול הפריימריז ואיחוד הרשימות עם כולנו, יממה לפני המועד הסופי להקמת ממשלה. המקומות שתקבל כולנו ברשימה הם - 5, 15, 29, 35. מי שבלטו בהעדרם בכינוס המזכירות הם ח"כ גדעון סער, השר חיים כץ, השר גלעד ארדן, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשרה מירי רגב.

כזכור, מזכירות הליכוד התכנסה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לקבל את ההחלטה על ביטול הפריימריז לראשות המפלגה והפריימריז לרשימה - ועל איחוד עם מפלגתו של משה כחלון. כאמור, שלושת הדרישות אושרו.

איחוד הרשימות עם כולנו זוכה לביקורת חריפה בקרב פעילי הליכוד. מהלך האיחוד הואץ עקב האיום בקיום בחירות חוזרות בעוד כשלושה חודשים, אבל יתבצע גם אם ברגע האחרון הבחירות לא יתקיימו. כאמור, כחלון ואנשיו קיבלו לפי אותם גורמים ארבעה שריונים ברשימה - אחד בכל העשירייה - כשיו"ר כולנו ממוקם רק במקום החמישי.

כינוס מזכירות הליכוד מאשרת את מיזוג כולנו

כינוס מזכירות הליכוד מאשרת את מיזוג כולנוצילום: הותר לשימוש

 
מפלגת כולנו, והשר משה כחלון העומד בראשה, אמרו מספר פעמים כי לא ישבו בממשלה תחת ראש ממשלה בכתב אישום, אבל לאחר שקיבלו ארבעה מנדטים בלבד בבחירות האחרונות, גם יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן וכך גם השר משה כחלון שינו את דעתם.

החשש של ראש הממשלה היה שאם הוא לא יאחד רשימות, כולנו לא תתמוך בחוק לפיזור הכנסת, מחשש שהמפלגה לא תעבור בבחירות חוזרות את אחוז החסימה. בעצם האיחוד נתניהו קנה לו שקט בגזרה שלו.

לדברי גורמים שנכחו בפגישה, הם הביעו כעס על כוונת נתניהו לשריין ברשימת הליכוד לכנסת ה-22 את חברי רשימת כולנו של משה כחלון. כדי לפייסם, אמר מיקי זוהר בריאיון לערוץ כנסת כי "נתניהו הציע לח"כים בליכוד לקדם חוק נורבגי מרובע, שיאפשר לארבעה שרים להתפטר מהכנסת ולהכניס ארבעה ח"כים מסוף הרשימה במקומם".