נערכים ליום החם בשנה: חשש מהתחדשות השרפות

במועצות מטה יהודה וחבל מודיעין אומדים את נזקי השרפות מאמש, וחוששים מהתחדשות הלהבות ביום החם ביותר השנה. תושבי גמזו, כפר דניאל ושילת, שפונו אמש, הורשו לחזור לבתיהם. צפו בתיעוד נזקי השרפות ביישובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/19 09:50 יט באייר התשעט

נערכים ליום החם בשנה: חשש מהתחדשות השרפות
השרפה במבוא מודיעים מכביש 443, אמש, צילום: כבאות והצלה לישראל, מחוז מרכז

חשש מהתחדשות השרפות. לאחר השתוללות האש אתמול (ה') במועצות האזוריות חבל מודיעים ומטה יהודה, הושגה שליטה מלאה על האש. אבל היום הטמפרטורות צפויות לטפס עוד, ובכיבוי האש חוששים מהתחדשות השרפות במלוא עוצמתן ונערכים לכך.

דובר כבאות והצלה מחוז ירושלים, אודי גל, אמר הבוקר מחוץ לקיבוץ הראל, שפונה אמש מיושביו עקב השרפות, כי "כרגע אנחנו בבלימה מוחלטת של האש. המוקד העיקרי נמצא באיזור הר צפירה סמוך ליישוב תרום. עבדנו על בלימת האש לאורך כל הלילה, היו עוצמות אדירות של להבות. בקיבוץ הראל המוקד היה קטן יותר ורובו בשליטה. רוב הבתים לא נפגעו, אך יש נזק לשישה בתים ולרכוש. כעת נמצאים פה כ-30 צוותי כיבוי, מעלינו חגים 6 מטוסי כיבוי ואנו נערכים לקראת השלב הבא".

(השרפה במבוא מודיעים אמש)

הבוקר הותרה חזרתם של תושבי שילת, גמזו וכפר דניאל, הנמצאים במועצת חבל מודיעין, לבתיהם. כביש 443 עדיין סגור לתנועה לשני הכיוונים, וכן הירידה אליו מכיוון מחלף בן שמן (כביש 1). ביישוב מבוא מודיעים, שספג את מלוא הנזק, נשרפו כארבעים מתוך כחמישים בתים הנמצאים בו, ונגרמו נזקים כבדים מאוד למבני הציבור. 

השרפות אמש

השרפות אמשצילום: כבאות והצלה לישראל, מחוז מרכז

השרפות אמש

השרפות אמשצילום: כבאות והצלה לישראל, מחוז מרכז

"בשעות הצהריים צפויה שבירה של השרב ואנחנו נערכים עם צוותים מחשש להחמרה", אמר מפקד כבאות מחוז ירושלים, טפסר ניסים טויטו. "הצו של נציב הכבאות שאוסר על הדלקת מדורות נמצא בתוקף לפחות עד מחר. אנחנו קוראים לגלות אחריות אזרחית, ניצוץ אחד יכול לגרום לשריפה. חלק מההצתות נוצרו בעקבות מדורות שנשכחו בשטח. כל גיץ או גפרור קטן שנשכח יכול לגרום לנו לנזקים אדירים. מה שקרה כאן בהראל ובמבוא מודיעים זו ההוכחה הגדולה ביותר מה אש יכולה לעשות - נזק אדיר וחורבן. לכן גלו אחריות והקשיבו להנחיות כיבוי האש".

בשעות הצהריים צפויים להגיע לארץ מטוסי כיבוי מיוון, קרואטיה, איטליה וקפריסין, שיצטרפו למאמצי הכיבוי. ראש הממשלה יקיים הערכת מצב בהמשך הבוקר באזור תל חדיד.